Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-01-2010 22:09:31
Garantie & Verzekeringen

Wa verzekering tegenpartij geeft niet thuis

Henson,

laat je kennis de volgende brief aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij sturen en wel aangetekend met antwoordretourkaart en gericht aan de directie.

op ..................... heeft een aanrijding plaatsgevonden te .................. tussen mijn auto, merk ................ met kenteken .............. en de auto van uw verzekerde (naam) ......................, polisnr. .................., kenteken ...................... politie is ter plaatse aanwezig geweest en hebben de lezing van beide partijen genoteerd en de situatie ter plaatse opgenomen. hiervan zal een aanrijdingstaat zijn opgemaakt. deze zal toch wel gedurende de afgelopen 4 maanden door uw maatschappij zijn opgevraagd in het kader van de schade-afhandeling.

daar uw verzekerde wegreed uit parkeerstand en dus een bijzondere manoeuvre uitvoerde volgens het reglement verkeersregels en verkeerstekens artikel 54, is uw verzekerde aansprakelijk voor de veroorzaakte schade. een en ander blijkt ook uit de ingediende schadeformulieren. ook uw verzekerde heeft het schadeformulier ondertekend.

de schade aan mijn auto is vastgesteld door een door u ingeschakelde expert en afgemaakt op € (exacte bedrag invullen) in overleg met mijn dealer/reparateur. zijn expertiserapport moet reeds lang in uw bezit zijn. inmiddels heb ik opdracht gegeven aan de dealer dat mijn auto gerepareerd kan worden. de dealer voert deze opdracht uit en de dealer mag - namens mij - het schadebedrag ontvangen.

nu krijg ik bericht van mijn dealer dat uw maatschappij de vastgestelde schade niet wil uitbetalen. volgens uw schadebehandelaar heeft uw verzekerde het schadeformulier verkeerd heeft ingevuld. hij heeft echter het schadeformulier ondertekend en uit de aanrijdingstaat, die door de politie is opgemaakt, is duidelijk hoe de schade is ontstaan.

verder stelt uw schadebehandelaar, dat hij niet verder met deze zaak kan gaan, omdat hij - ondanks aangetekende brieven - geen contact kan krijgen met uw verzekerde. dat is echter een zaak tussen uw maatschappij en uw verzekerde waar ik volkomen buiten sta. u bent de wettelijk verplichte wa-verzekeraar en hoe het contact tussen u beiden onderling verloopt is niet mijn probleem en dat moet u ook niet mijn probleem maken. ik ben heel benieuwd hoe de kifid denkt over deze argumentatie.

ik eis van u dat u deze zaak nu binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief afhandelt op grond van de door beide ingediende ondertekende schadeformulieren, de aanrijdingstaat en het expertiserapport van de expert. indien u hier geen gehoor aan geeft, zal ik een klacht indienen bij het kifid. deze brief dient u dan ook te beschouwen als een officiële klacht. een brief met de mededeling dat de zaak uw aandacht heeft en in behandeling is, beschouw ik niet als afhandeling.


vladja