Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

freya
freya - 28-01-2010 17:55:42
Computers & Telefonie

Internet


je zou eerst eens kunnen controleren op welke snelheid je modem/router is ingesteld (ingetraind). in de beschrijving van je modem/router kun je vinden waar je die instelling kunt controleren.

als die waarde niet klopt kun je het modem/router eens uitschakelen (de spanning er afhalen), minuutje wachten en weer opnieuw inschakelen. daarna eventueel weer controleren of het modem/router nu wel goed wordt ingesteld.

(overigens, of je de maximum instelling van 8mbps wel haalt is afhankelijk van de kwaliteit van het telefoonnet en de afstand tot de telefooncentrale. zelf heb ik ook een 8mbps abonnement, maar ik kom niet boven de 6mbps uit)

daarnaast zou je nog een 'download' test kunnen doen (bijvoorbeeld via www.speedtest.nl). die meting is niet exact, maar geeft wel een aardige indicatie.

freya