Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kiran
kiran - 02-02-2010 01:59:49
Geldzaken & Recht

Opschorten bijstand

@menneke

toevoeging:
wist je trouwens dat je ook een klacht kan doorsturen naar de ombudsman?
voorwaarden om een klacht in te dienen zijn:

het moet een overheidsinstantie betreffen.
je hebt zelf al - liefst schriftelijk - geklaagd bij die overheidsinstantie.
die instantie heeft de klacht niet langer dan één jaar geleden afgehandeld.
er is geen bezwaar of beroep mogelijk (geweest)
de klacht gaat niet over de inhoud van wettelijke regels.
het mag niet gaan om een uitspraak van de rechter.

de nationale ombudsman / postbus 93122 / 2509 ac den haag
of indienen op: www.ombudsman.nl

misschien loopt het niet zo'n vaart.
zou nog even afwachten wat er te gebeuren staat.

in principe begrijp ik niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.
hier: je stuurt een brief met duidelijke vermelding waar de klacht overgaat.
je wordt vervolgens uitgenodigd voor een gesprek over de klacht, zodat je de klacht kunt toelichten en er gezocht kan worden naar een oplossing.
eitje toch? succes en sterkte. hoop dat je gauw een ander contactpersoon toegewezen krijgt en deze weer fijn naar amsterdam terug kan.