Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-02-2010 10:15:23
Garantie & Verzekeringen

Wat moet de verzekering vergoeden

Hrdwerrorman schreef op dinsdag 9 feb 2010, 23:41: @ hippo:

".... loonsverhoging? want dat leidt ertoe dat de prijzen weer omhoog gaan, waar we weer allemaal last van hebben."

dit is een typische stelling van een zelfstandig ondernemer. lijkt op het kip en het ei verhaal. maar geloof me, de prijzen worden eerst verhoogd door "rupsjes nooitgenoeg" als jij en dan komt de vakbond om loonsverhoging/prijscompensatie en niet andersom! daarom kan de vakbond zo'n looneis ook altijd prima onderbouwen. andersom zou dat "natte vinger werk" zijn.

loonsverhoging vraag ik so wie so niet! ik schreef toch dat ik "pro deo" werk. dat is werken zonder loon. dat kun jij je vast niet voorstellen, doch het is zo!

h.

beste hrdwerrorman,

uw reactie staat stijf van de vooroordelen en onjuiste aannames. ik heb er geen moeite mee als mensen looneisen stellen, tenzij die exorbitant zijn zoals bijv. bij al die topmanagers het geval is. en het zal u zeker verbazen dat ik mijn hele leven uitsljuitend op echt linkse partijen heb gestemd (ppr, groen links en s.p.)
uit uw vorige relaas bleek niet dat u naast uw pro deowerk niet ook nog betaald werk verricht.
dat aan looneisen altijd prijsstijgingen vooraf zijn gegaan is een onbewezen veronderstelling.
en laat uw licht eens schijnen over mijn laatste reactie aan gerland.
dat ik terecht kosten declareer bij mijn verzekeringsmaatschappij moge blijke uit het volgende.
vanwege het foutenfestival waar die club mij op trakteerde besloot ik al mijn lopende en nieuwe verzekeringen op te zeggen, er zijn tenslotte grenzen.
op 4 januari schreef men mij een kort briefje waarin e.e.a. werd bevestigd.
dat is dan geregeld, dacht ik nog. hoe naief! 3,5 week later, op 27 januari, kwam er weer een bericht, dat men binnen enkele dagen het premiebedrag zou gaan afschrijven van de rechtsbijstandverzekering, waarvan men dus al 3,5 week wist dat die gecanceld was. en ja hoor, twee dagen later was het zo ver, het bedrag was afgeschreven. dezelfde dag nog heb ik het weer terug laten boeken en tevens mijn rekening laten blokkeren, zodat het niet nog een keer kon gebeuren. voor de zoveelste keer een briefje gestuurd naar het klachtenteam en u raadt het al: men antwoordde mij dat er geen fouten waren gemaakt. zoveel domheid, luiheid en arrogantie verdienen gewoon afgestraft te worden. het betreft immers onnodige, vermijdbare fouten. die kans werd mij enkele dagen later dan ook geboden. weer een fout, dit keer doordat er een bedrag werd teruggestort voor premies die nog niet waren betaald. (€ 22.-) lijkt me een passende beloning voor al het werk dat ik heb moeten verrichten om hun fouten te (doen) herstellen.
om over na te denken. als u een verbouwing laat uitvoeren en er blijken fouten te zijn gemaakt (scheurvorming, lekkage) wie moet er dan voor die fouten opdraaien? de aannemer of uzelf?
mutatis mutandis: als een verzekeraar veel fouten maakt die voor de verzekerde kosten met zich meebrengen, wie moet daar dan voor opdraaien?
begint het een beetje te dagen?