Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 21-03-2010 00:09:58
Voeding & Gezondheid

Niet goed geld terug ????

Read schreef op zaterdag 20 mrt 2010, 18:17: sonjaatje

bw7:46d

2. in geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

echter: partijen zijn vrij om ondanks dit artikel uit het bw7, een andere afspraak te maken over de betaling van de terugzendkosten. zolang je met elkaar maar niets afspreekt wat strafbaar is. dat er een andere voorwaarde in de av staat, is geen enkel probleem, omdat de koper niet gedwongen wordt om bij dit shopje te kopen. de koper kan dus vooraf beslissen: ik koop wél of ik koop niet onder dit regiem. wat tp hier dus herhaaldelijk beweert is onjuist.

met collegiale groet, readac.


beste read;
dit is geen antwoord op mijn vraag aan jou. ik vraag je nogmaals mij aan te tonen dat ergens in een wet staat dat het wettelijk is toegestaan een retourzending te compenseren met waardebonnen.
op o.a. consuwijzer en diverse andere door mij geraadpleegde sites kan ik dit nergens terugvinden. overal wordt gesproken dat het een wettelijk recht is om je geld, en dus geen waardebonnen, terug te krijgen.
dus nogmmaals: wijs mij waar staat dat het toegstaan is waardebonnen ipv geld terug te geven.