Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

th
theakemna - 27-03-2010 11:42:29
Computers & Telefonie

Bevroren beltegoed.

[quote=theakemna schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:40][quote=theakemna schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:28][quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 23:14]dag aly,

je vraagt wat je hier aan kunt doen. wel, het volgende:

klagen dat het een onrechtmatige daad is. eenvoudig naar de rechter stappen en vragen om een verbod het beltegoed vervallen te verklaren. je zou ook de rechter kunnen vragen providers te verbieden beltegoed te bevriezen, dus de prepaid telefoon voor uitbellen te blokkeren zolang er nog beltegoed is.
niemand heeft hier de moed gehad om dit voor een rechter te brengen. ook consumentenorganisaties als vara kassa niet.
terwijl in duitsland dit in 2006 al wel is gedaan en 2 rechters (münchen en düsseldorf) gaven onafhankelijk van elkaar de consumenten gelijk en na hoger beroep door de provider werd ook door de hogere rechter de provider andermaal in het ongelijk gesteld. prepaid tegoed mag daar niet vervallen!

maar in nederland slaapt men liever door....terwijl het nederlandse recht zeer veel overeenkomsten heeft met het duitse recht.
wanneer jij je recht wilt halen, kan ik je meer info over deze zaken geven.

hardware error man.
ik ken 1 iemand die de kpn heeft aangeklaagd en heeft hier in nederland ook gelijk gekregen en kpn in het ongelijk gesteld. ik heb n.l. 2 jaar terug een heel vervelende ervaring gehad omdat het beltegoed was vervallen.
mijn man is invalide en heeft een prepaid telefoon voor als hij op de scootmobiel weggaat en er iets aan de hand is. deze telefoon had hij achteraf een tijd niet gebruikt omdat er niets was om te bellen. normaal testen we de telefoon voordat we met vakantie gaan, maar omdat ik vlak voor de vakantie nog met hoge koorts op bed had gelegen en wij dus op het laatste moment moesten inpakken zijn we dat die keer vergeten.
ik was weer opgeknapt en leek geen vuiltje aan de lucht toen wij in zuid-frankrijk waren met de caravan. echter de voorlaatste week van onze vakantie kreeg ik weer heel hoge koorts.ik moest naar het ziekenhuis en mijn man bleef achter in de caravan. we zouden elkaar met de mobile telefoon contacten, toen bleek dat zijn telefoon het niet meer deed omdat hij eerst moest worden opgewaardeerd ik probeerde hem op te laden maar had in eerste instantie een verkeerd nummer gedraaid en daarna nog een keer(zenuwen) en toen kon ik niet meer opwaarderen, want hij werd geblokkerd omdat ik 2x verkeerd had ingetoetst. daar zaten we zonder kontakt en moesten we mensen op de camping inschakelen om ons te te helpen. daarvandaan dat ik van die mevr. hoorde dat zij om die reden een proces tegen kpn had aangespannen. deze mevr. had echter genoeg geld om zoiets te doen, wat ons niet gegeven is.dit zou iets kunnen zijn voor nelie smit-kroes, die dit nu in de europesche commissie regelt???