Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-04-2010 17:18:33
Geldzaken & Recht

Registratie bel me niet


rondol

nooit meer last van telefonische verkooppraatjes?

in het bel-me-nietregister op internet kun je vanaf 1 oktober 2009 aangeven, dat je geen prijs meer stelt op telemarketing. het gevolg is dat je dan nooit meer gebeld wordt door mensen die jou iets willen aansmeren (maar in de praktijk wordt je nu vaker wél gebeld!!!).

klacht indienen over telemarketing:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256">http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

wie is verantwoordelijk?

telecomtoezichthouder opta gaat straks controleren of bedrijven stoppen met mensen bellen, die staan ingeschreven in het bel-me-nietregister. bedrijven die dat ondanks de vermelding blijven doen, hebben dan………

lees verder:

http://www.infofilter.nl/infowww/php/do_home.php">http://www.infofilter.nl/infowww/php/do_home.php

http://www.telemarketinglijn.nl/over-telemarketing/recente-ontwikkelingen.html">http://www.telemarketinglijn.nl/over-telemarketing/recente-ontwikkelingen.html

niet ontdubbelen bij/er mag dus wél gebeld worden

in onderstaande situaties bent u niet wettelijk verplicht om te ontdubbelen
met het bel-me-niet register en mag er dus gebeld worden:

? indien er sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt

? voor marktonderzoek

? bij b2b telemarketing (eenmanszaken en vof's vormen hierop een uitzondering).

http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=pdf">http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=pdf

--------------------------------------------------------------------------------------------------

mocht u door een telefonische verkoper lastig gevallen worden, terwijl u wél bent ingeschreven bij het bel-me-niet-register, begin dan met de hier volgende vragen:

1. vraag om de naam van de beller en de naam van het callcenter
laat de namen spellen en schrijf het op.
2. vraag namens welk bedrijf er wordt gebeld?
laat naam spellen en schrijf het op
3. stel de vraag: hoe komt u aan mijn telefoonnummer?
4 stel de vraag: heeft u het bel-me-niet-register geraadpleegd?
5. deel mee: u heeft de wet overtreden door mij te bellen, ik ben namelijk wél in-het-bel-me niet-register ingeschreven.
ik maak nogmaals gebruik van mijn recht van verzet en eis, dat u mij nooit meer telefonisch benadert.
6. dien vervolgens een klacht in bij consuwijzer.

(bron: kassa-expert tdehond 4-2-2010)

met vriendelijke groet, readac.