Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

amd64
amd64 - 14-04-2010 19:38:22
Auto & Vervoer

Theorie examen

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld.

ik ben zelf ex werknemer van cbr.
en heb ontelbaar veel mensen zien zakken.
wat veel gebeurde is dat mensen die gezakt zijn zich inschrijven als rezerve kandidaat voor het volgende examen, zij kunnen dus 15min na de laatste test nomaals op examen.
en tot mijn grote verbasing slaagt meer dan de helft van de eerder gezakte kandidaten de 2e keer wel.
op het moment dat dit gebeurt mag je concluderen dat er iets niet klopt aan het examen, de ene keer zak je, en 15min later slaag je.

er zitten vragen bij die werkelijkwaar volstrekt onnodig zijn.

voorbeeld: u rijdt met uw raam open, verbruikt u nu meer brandstof??
veel deelnemers antwoorden hier nee op, fout je verbruikt meer brandstof.
maar wat voor een doel heeft deze vraag tot het opleiden van een toekomtsig chauffeur? 0.00 niks dus.
cbr: centraal bureau rijvaardigheid, geen milieu organisatie.

en zo zijn er talloze vragen: u rijdt met uw lampen aan, u rijdt met een te lage bandespanning, u rijdt met een skibox op het dak enz enz, allemaal leuk dat milieu, maar het gaat hier om mensen met nul ervaring op het gebied van auto's.
hoe moeten zij nu weten dat het rijden met open raam meer brandstof verbruikt, wat overigens zo weinig is dat het amper meetbaar is.
en in de boeken en cd's van het cbr wordt hier heel weinig aandacht aan besteed


in mijn ogen zijn er te veel vragen die niks te maken hebben met rijvaardigheden, en dat is toch de hooftzaak van het cbr, het toetsen of een persoon de theorie en praktijk kennis heeft om een goede en verantwoordelijke chauffeur te worden.

groet
edwin