Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 23-04-2010 11:58:27
Winkels & Webshops

Prijzen in de folder anders als bij de kassa

Interessante discussie! in een eerdere discussie heb ik hier ook al antwoord over gegeven:

zelf hebben we jaren lang voor onze organisatie iedere week de folder van onze supermarkt doorgelopen en iedere week alle ean-codes opgeschreven en gecontroleerd of deze ook voor de reclameprijs in de kassa stonden. en ja, wekelijks haalden we veel producten eruit die niet in de kassa stonden voor de reclameprijs. dit hebben we 3 jaar lang teruggekoppeld naar onze organisatie zodat we er zeker van waren dat iedere maandag toch de juiste prijzen in de kassa stonden. dus check - dubbelcheck. en zelfs dan ging het soms mis. waar ligt dit nu aan?

1- ean-codes die regelmatig veranderen door de fabrikant. dus je hebt pickwick thee earl grey met ean-code 8710406 005655 maar zo'n zelfde pakje kan ook opeens ean code 8710406 005793 hebben. het gevolg: de ene code stond wel met reclameprijs in de kassa, de andere ean-code niet.
2- cup a soup alle smaken: stond bijvoorbeeld de c-a-s kerrie soep er niet in, want die werd door de fabrikant al maandenlang niet meer gemaakt (te weinig afzetsnelheid) maar sommige supermarkten hebben deze nog wel in het assortiment.
3- natuurlijk zijn het allemaal mensen die dit met de hand in moeten voeren. en ja, aangezien we allemaal niet perfect zijn gaat dit regelmatig mis.


en ga maar eens na hoeveel producten ingevoerd moeten worden die in een folder staan. dat zijn er echt geen 20. we waren per week zo'n 5 uur bezig om alle ean-codes op te schrijven en dan nog eens te controleren of deze wel in de computer zaten voor de nieuwe week.

dus ja, het is niet netjes als het niet in de kassa zit, maar mocht dit zo zijn, dat krijgt u altijd geld terug. vaak wordt dit ook meteen doorgegeven aan degene die de prijs in de computer kan veranderen in het filiaal zelf, zodat dit de verdere week goed gaat. soms met het gevolg dat het hoofdkantoor het zelf ook nog een keer erin zet, waardoor de klant soms 2 keer de korting krijgt i.p.v. 1 keer....en dat is voor de klant heel fijn, maar voor de ondernemer natuurlijk iets minder.

hopelijk is het nu een beetje duidelijk hoe het in de supermarktwereld eraan toe gaat. dit sluit natuurlijk niet uit, dat het maar een ratjetoe moet worden. folders horen te kloppen, maar dit wil nog wel eens mis gaan.

vriendelijke groet,

zinook