Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-04-2010 18:39:52
Winkels & Webshops

Prijzen in de folder anders als bij de kassa

Grindweg schreef op zondag 25 apr 2010, 16:19: hallo zinook. in ons vak geeft dat geen enkel probleem ook niet met aan biedingen. zij wijzigen dat in een hand omdraai. daarom geloof ik er niet in dat het bij een supermarkt altijd de verkeerde kant op gaat dus niet naar de klant toe. nee altijd in het voordeel van de super. vreemd dat als de aanbieding voorbij is het er dan wel snel af kan . dat bevreemd mij. mvgr

hallo grindweg,

ik weet niet in welk vak het geen probleem is, maar zoals ik al in mijn uitleg weergaf, is het niet even 25 barcodes in de computer aanpassen en het is geregeld. ik geef toe dat het vaker voorkomt dat het ten nadele van de klant is, maar het gebeurd ook wel eens - niet zo vaak als andersom - dat het ten voordele van de klant is. laatst hebben de klanten bij ons zelfs nog 2 euro toegekregen op gehakt. en ook geen enkele klant of caissière die dat opmerkt. drie dagen later kwam er inderdaad een medewerker achter dat het verkeerd in de computer zat.

maar ik geef toe, dat een reclameprijs er vaker niet of verkeerd inzit dan andersom. toch proberen we daar steeds op te letten. het hoofdkantoor krijgt ook meteen een mail als het weer eens niet goed in de kassa zit. soms krijgen we er zelf ook een punthoofd van, zeker als je het zelf op filiaalniveau zelf corrigeert en het hoofdkantoor walst er 's nachts ook nog eens met een update overheen, waardoor de klant wel eens dubbele korting krijgt. het is niet áltijd ten nadele van de klant. tenminste niet bij onze organisatie.

maar zoals ik al aangaf, het is meestal ten nadele van de klant en niet ten voordele.
maar dit is geen opzet, zoals sommige mensen hier beweren. het kan ook nooit de bedoeling zijn dat dit met opzet is, want uiteindelijk jaag je je klanten naar de concurrent als dit wekelijks bij dezelfde winkel het geval is.