Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 25-04-2010 19:48:16
Winkels & Webshops

Prijzen in de folder anders als bij de kassa

Grindweg schreef op zondag 25 apr 2010, 19:20: laat ze de kassa systemen op een centraal punt voeden met prijzen zodat het centraal geregeld word en over is het probleem . bij blokker kan het toch wel goed en bij brezan bv ook. maar wiens brood men eet diens taal men spreekt.

de kassasystemen worden via een centraal punt gevoed. ieder weekend worden de prijzen ingeblazen. lees mijn verhaal nog eens door, want we praten regelmatig langs elkaar heen. eerdere aanhalingen hierover:

"zelf hebben we jaren lang voor onze organisatie iedere week de folder van onze supermarkt doorgelopen en iedere week alle ean-codes opgeschreven en gecontroleerd of deze ook voor de reclameprijs in de kassa stonden." dus we keken wat het hoofdkantoor doorstuurde naar de computer en wij controleerde of er ean-codes vergeten waren.

"het hoofdkantoor walst er 's nachts ook nog eens met een update overheen"

"soms met het gevolg dat het hoofdkantoor het zelf ook nog een keer erin zet"


en ja, de folder van een blokker, dat is inderdaad hoogstens 50 ean-codes invoeren en het staat in de kassa. een folder van een supermarkt is echt wel meer dan 50 ean-codes invoeren. een supermarkt heeft in zijn folder ongeveer 50 actie's staan. en dan geen 50 individuele actieproducten. ga er maar gerust van uit dat er minimaal 500 ean-codes wekelijks ingevoerd moeten worden. kijk maar bijvoorbeeld naar pickwick thee. als er een actie is: alle soorten pickwick thee, 2 halen 1 betalen, mag iemand op het hoofdkantoor al even zeker 75 ean-codes invoeren en dan heb ik het nog niet gehad over assortiment die pickwick bijvoorbeeld niet meer maakt, maar de supermarkt nog wel in het schap heeft staan. maar dit alles heb ik al uitgelegd.

het hoofdkantoor stuurt wekelijks de aanbiedingen door in de kassa en als het niet klopt, kunnen we dit zelf wijzigen in de kassa. dus het is niet zo dat alle supermarkten op individueel niveau de hele folder handmatig in de kassa zet. dit zou teveel uren kosten tegen 1 iemand die het voor de hele supermarkketen kan doen.

maar als u het gevoel heeft, dat u besodemieterd wordt door de supermarkten en u voelt dat ook zo en ik kan dat na deze uitleg niet wegnemen, dan is dat uw gevoel waar ik helaas niets aan kan veranderen.

ik benadruk nogmaals dat het niet met opzet gebeurd, zoals u denkt en dat er echt wel veel meer bij komt kijken dan 'even' wat ean-codes koppelen aan een prijs.


http://www.grootverbruikveenendaal.nl/thee-assortiment.html">soorten thee