Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-05-2010 14:04:49
Winkels & Webshops

V+d (prijzen) circus

Doggyfriend

afzender/ontvanger

de afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet bw7:9. er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en niet bij de koper. daarom is het verstandig om niet/nooit van te voren te betalen!!!

bovenstaande is gebaseerd op:
bw7:9 en bw7:11

art. 9, lid 1: "de verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."

art.11: "indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.

konklusie: v&d (de verkoper) dient alsnog te leveren of de koopsom binnen 5 werkdagen terug te boeken.

sukses en met vriendelijke groet, readac.