Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 26-05-2010 02:48:29
Geldzaken & Recht

De wet koop op afstand vindt je dat deze strengere mag?

Seeker schreef op maandag 24 mei 2010, 20:31: maar ik vindt 30 dagen leveringstermijn veel te lang, en ik zou 2 weken maximaal acceptabel vinden, want nu worden gewoon producten verkocht die een webshop nog niet heeft, en pas besteld zodra je de order plaats.
die 30 dagen is op zich niet te lang.
als iets bij de groothandel besteld moet worden en die heeft een levertijd van 2 weken, dan is het op zich logisch dat het niet te lang is.
echter als koper wil je het zo snel mogelijk, en soms is dan al 5 dagen al te lang voor je gevoel.

seeker schreef op maandag 24 mei 2010, 20:31:
ik vindt het niet correct dat webshops kunnen verkopen terwijl ze niet hebben, je betaald toch ook niet eerst in de winkel en daarna krijg je toch horen, ja sorry we moeten het nog bestellen.
is ook weer logisch, omdat het totale assortiment dermate groot is dat niet alles op voorraad genomen kan worden.
komt ook nog bij dat veel producten een dag prijs kennen, en producten die dan op voorraad liggen is gewoon kapitaalvernietiging.
ook zijn er producten waarvan in de loop van de tijd de producten goedkoper worden.

van producten die veel verkocht worden wordt wel een bepaalde voorraad van aangelegd.
maar van producten die zelden verkocht worden is het ook weer niet verstandig om die op voorraad te hebben.

seeker schreef op maandag 24 mei 2010, 20:31: en dan als laatste, meeste webshops willen een directe betaling, en zodra je annuleer dan betalen ze je vaak niet direct terug, en hier vindt ik ook 30 dagen te lang, ik vindt dat ze gewoon binnen 10 werkdagen ze het geld moeten terug geven bij annulering.


van mij mogen ze die zichttermijn van 7 dagen gelijk afschaffen.
de reden hiervan is dat de mensen van te voren beter moeten nadenken of ze iets wel of niet willen kopen.
nog veel te vaak zie je dat mensen gewoon impulsief iets gaan kopen en later krijgen ze er spijt van en willen het product dan terugbrengen of sturen en de koop ongedaan maken.

bij een bekende winkelketen hebben ze eens bij de klantenservice de producten bekeken. daar bleek dat van 50% van de terug gebrachte producten totaal niets mis mee was.

ik vind dat echt gewoon bezopen.

nu begrijp ik wel de bedoeling van de wetgever, maar de wetgever werkt op die manier wel de impulsieve kopers in de hand.