Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 27-05-2010 21:53:23
Auto & Vervoer

Auto airco opnieuw laten vullen??

Geachte miraaltje uw beschrijving is niet geheel juist. de moleculen van 134 a zijn veel kleiner dan van r12 dus daar door niet alleen bij de compressor een natuurlijke lekage maar ook via de enkele rubber slangen zij het in geringe mate. de verdamping gaat via de orifite tube. een vernauwing in het systeem tot daaraan toe is het vloeibaar van af de condensor.. dat is het hoge druk gedeelte. daarna gaat het via de verdamper naar het kookpunt en omdat verdampen te bereiken onttrekt dat de warmte uit de verdamper en koelt daarmee de lucht die er door stroomt richting het interieur. en is dan dus gas vormig en in de condensor word het weer vloeibaar .in de compressor mag nooit geen vleoistof komen deze is niet samen drukbaar en geeft dus dan de geest. de 0 graden is een leuter verhaal want op dat moment grijpt de vorst beveiliger al in. in de condensor word niets geperst. de airco condensor word direct als eerste gekoeld als de airco even draait slaat de koelvin al in . als de motor echter teheet word word de airco direct uitgeschakeld. wij zijn een gecertificeerd inbouw en onderhouds bedrijf. ook voor lease maatschapijen. en zoals ik omschreef draait een pomp die een elektrmachnetische koppeling heeft echt niet altijd mee u heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. en als er voldoende druk en 134 a is en werkt toch onvoldoende dan is er gewoon iets mis