Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 30-05-2010 11:23:36
Auto & Vervoer

Kapot horloge bandje

In zowel de vs als nedrland gelden buiten garantiebepalingen om bepalingen die een redelijke termijn bepalen. als het horlogebandje binnen 2 weken breekt en er zijn geen sporen van excessief gebruik zichtbaar, of dat het overduidelijk niet aannemelijk is dat u het bandje op oneigenlijke wijze heeft gebruikt, dan heeft u weldegelijk rechten.

in europa is het wettelijk bepaald dat op alle aankopen, niets uitgezonderd, één jaar garantie zit. echter is het bij gebruiksobjecten moeilijker aan te tonen wat wel of niet gebruiksoorzaak is.

voor u is belangrijk te weten dat u uw aankoop onder de wet van de staat new york heeft gekocht en dat het internationaal zo geregeld is, dat formeel hier geen aanspraak gedaan kan worden op die rechten. u moet uw recht dus opeisen bij het verkooppunt en daar bedingen dat zij fossil benaderen met de vraag om de garantieoplossing in nederland aan te bieden.

zorg ervoor dat u alles schriftelijk doet, waarbij de eerste datum van schriftelijke melding als reclamatiedatum geldt. indien u dit nog niet gedaan heeft, neem dan in de brief duidelijk op wanneer en met wie u gesproken heeft, zodat het vast ligt.

voor zover het deel in de vs.

hier in nederland zou ik zeker een beroep doen op de redelijkheid en billijkheid van fossil. biedt ze aan dat u bereid bent zelf een nieuw bandje te kopen indien zij er van overtuigd zijn dat u veroorzaker bent. dat zet niet alleen uw punt kracht bij, maar toont tevens uw redelijkheid en billijkheid aan. niet onbelangrijk, iedereen is gevoelig voor correct en zakelijk taalgebruik.