Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 10-06-2010 22:07:19
Computers & Telefonie

Pretium

Liebe freunde und freundinnen.

voor de fijnproevers heb ik een recent gepubliceerde uitspraak van de rechtbank in den haag gevonden. zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=bm6583">hier.

dit gaat over de uitvoering van de lasten onder dwangsom, die door de consumentenautoriteit aan pretium telecom zijn opgelegd. de uitkomst is dat deze dwangbevelen niet mogen / kunnen worden uitgevoerd zolang er nog geen uitspraak is gedaan in het hoger beroep dat pretium tegen het besluit van de consumentenautoriteit heeft aangespannen. dit houdt bijvoorbeeld in dat de consumentenautoriteit geen naam van een overtredend bedrijf mag bekendmaken in een publicatie en een dwangsom niet mag invorderen, zolang een bezwaarprocedure van het overtredende bedrijf nog loopt. de uitspraak is nogal "duister", maar ik beveel het helderst leesbare stuk punt 3.4 in de uitspraak voor lezing aan. daarin voert de staat aan dat de conumentenautoriteit ernstig in zijn handhavende taak wordt belemmerd indien pretium in het gelijk wordt hesteld. en dat is nu met deze uitspraak het geval.

de handhaving van het verbod op doorlopende incasso na "cold calling" door de banken is daarmee nog steeds het enige wat tot nu toe effectief is. de wetgeving voor consumentenrechtsbescherming blijft hopeloos achter. wij zijn er dus nog lang niet. http://herrdoktoroetker.angelfire.com/">de telefoongids is dus nog steeds actueel.

gesundheit!
herrdoktoroetker