Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kooikers
kooikers - 09-07-2010 13:47:53
Computers & Telefonie

Telefoon valt uit

Doe eens een totale reset van het modem naar de fabrieksinstellingen, daarna voor zover nodig wat instellingen aanpassen naar behoefte qua wifi - password modem ed.
een ingetraind modem mag geen probleem zijn, de modems thuis - telefooncentrale trainen in naar een goede cennectie wat lager kan zijn dan het max. haalbare, dit is ook afhankelijk van de afstand naar de telefooncentrale (ruis - demping v/d lijn.
de afstand van het israpunt naar het modem is niet echt belangrijk, wel de kwaliteit van de gebruikte kabel. hier staat het modem rond 14 mtr vanaf het israpunt, via dezelfde kabel terug naar naar het telefoontoestel in de huiskamer. als kabel is een cat5 gebruikt, dus geen gewoon telefoonkabeltje, bij deze kabel zitten de aderstellen apart getwist (twisted pair). ik heb een 8mb abn. en loopt ook op 8mb, hoger gaat problemen geven is in het verleden gebleken door de afstand naar de telefooncentrale (3.3km) oorzaak demping en ruis..