Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 10-07-2010 00:17:43
Computers & Telefonie

Telefoon valt uit

[quote=kooikers schreef op vrijdag 9 jul 2010, 21:20]
de sip-server zorgt zelf er wel voor dat hij de benodigde bandbreedte krijgt om het telefoongedeelte in stand te houden.


u beweert hiermee dat een sip-server de instellingen van de modem/router bepaalt. dat is echt niet het geval (en dat zou ook niet best zijn).
grote voordeel van telfort met z'n uitstekende zyxel modem is dat je zelf wel alles kunt instellen, zelfs de sip-provider(s). zit je ook niet vast aan dat 'bellen', dus neem je gewoon internet zonder bellen en regel je dat bellen zelf.
ik wilde hier eigenlijk niet te ver op ingaan, maar als techneut kan ik alleen maar concluderen dat het welhaast aan de instellingen in de modem/router moet liggen als je wel kunt bellen op het moment dat de ethernet kabel afgesloten is (of de pc uit staat), maar niet als de pc met aangesloten ethernet wordt aangezet. andere conclusies zijn niet waarschijnlijk.
er is nog een kleine kans op een electronisch probleem in de modem-router,. maar zelfs dat is niet erg waarschijnlijk.