Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
paulb - 16-04-2004 11:50:38
Geldzaken & Recht

Provisie overboekingen europa

Niet echt een antwoord maar een aanvulling.
sinds het van kracht worden van de nieuwe wetgeving heeft de postbank voordurend kosten in rekening gebracht. echter niet consequent. in eerste instantie werd dit geweten aan foutieve software en in een brief gedateerd 06-08-2003 wordt gemeld dat het probleem is verholpen.
dus niet. sindsdien zijn er in mijn geval zeker al weer 8 keer kosten in rekening gebracht, ongeveer in 1 op de 5 gevallen.
belangrijk: het heeft wel degelijk zin om een correctie te vragen. bel met het nummer van internationale betalingen (te vinden in het overschrijvingsboekje) geef het transactienummer door en na ongeveer anderhalve week wordt de betaling weer gecorrigeerd.
het lijkt erop dat de postbank gokt op onoplettend bij haar klanten. het niet ondersteunen van iban betalingen via girotel is ook niet echt klantvriendelijk.