Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-07-2010 17:57:59
Geldzaken & Recht

Probleem met eon

@kiran

het is inderdaad zo dat ik helemaal bij was met de betalingen toen ik de brief van het incassobureau ontving. recht op en neer geredeneerd liep ik idd achter, omdat ik onbewust de verkeerde acceptgiro naar de bank had gebracht. maar eon heeft gewoon binnen de gestelde termijn van de herinnering mijn betaling gehad.......met het 'verkeerde briefje'. de nieuwe rekening (die achteraf de oude bleek te zijn) heb ik aan het einde van de maand betaald, zoals gebruikelijk. dus eigenlijk heb ik de nieuwe rekening 2 weken te vroeg betaald en de oude te laat. ik weet het...klinkt allemaal een beetje ingewikkeld.....maar het komt erop neer dat ze het te betalen bedrag gewoon ontvangen hebben, alleen de data van de rekeningen klopten dus niet.
w.b.t. de niet-ontvangen acceptgiro door mij, stellen zij dat ik dan het geld maar zelf had moeten overmaken en dat ik daar dus ook zelf verantwoordelijk voor ben.
intussen heb ik inderdaad contact gehad met het incassobureau. ze zouden contact opnemen met eon en mij daar nog over berichten.
ook heb ik contact opgenomen met het juridisch loket. die wisten mij te vertellen dat er een aantal trucs zijn toegepast door eon en door het incassobureau. in de eerste plaats is het basisbedrag van 91,53 euro al door eon verhoogd met 10 euro boete, wat niet terecht is daar het al overgedragen werd aan het incassobureau. vervolgens heeft het incassobureau zogenaamde "dubbele incassokosten" berekend. buiten de normale incassokosten van 37 euro, staat er nl nog een post 'registratiekosten' op van 25 euro. dat is een vorm van verkapte dubbele incassokosten proberen binnen te halen.
ik word een beetje misselijk van deze hele zaak......