Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 24-07-2010 16:45:01
Auto & Vervoer

Betaald voor reparatie, die niet uitgevoerd is

Met een versleten distributieriem onder je arm aan komen lopen, is geen bewijs dat die riem afkomstig is uit jouw auto.

vanwege de bewijslast, raad ik je met klem aan om de riem niet te laten vervangen voordat door een onafhankelijk technisch expert is vastgesteld en vastgelegd dat de distrubutieriem, die nu in het motorblok zit een oude distributieriem is. laat de expert de oude riem merken met handtekening o.i.d. daarna kan je de riem laten vervangen. een garagebedrijf, dat de riem vervangt, is niet onafhankelijk, omdat die een geldelijk belang hebben in de uitvoering van de werkzaamheden.

laat de expert ook kijken na de mogelijke olielekkage en of die lekkage afkomstig is van een lekke koppakking. als de koppakking lek is, zou ik er beslist niet mee op vakantie gaan. ook al omdat je mogelijk het recht de hulpverlening onderweg verspeelt, want je bent gaan rijden met een auto met mankementen. het principe: dikke bult, eigen schuld.

probeer bij de dekra uit te vinden, wie zij een betrouwbaar, technisch voldoende onderlegd expertisebureau vinden. er lopen massa's schade-experts rond, maar die zijn bijna allemaal gespecialiseerd in schade aan de carrosserie.

een nieuwe distributieriem moet altijd nagesteld worden na een aantal kilometers, dat is een normaal gegeven. de riem is dan ingelopen (gerekt/lekker op zijn plaats) en er kan dan een minimale spanningsafname ontstaan. dit verhaal klopt.

vladja