Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 20-08-2010 19:24:42
Geldzaken & Recht

Palsgroep letselschade weigert te antwoorden

@vladja

ik heb inmiddels de brief al gefaxed naar de directie van pals en de rest zal ik
aangetekend en per gewone post verzenden. ik heb oké van het faxlog dus de brief is bij pals aangekomen.
inmiddels heeft iemand mij op de hoogte gebracht van het beroepsorgaan t.w.
www.nisletsel.nl voor schaderegelaars en daar heb ik ook klacht neergelegd inmiddels.

nu komt het mooiste, want wat staat er op de agenda van nis?
zie hieronder:

neem me niet kwalijk, maar hoe kan zoiets bestaan? moet je zien hoe pals al maanden met mij omspringt en lak heeft aan mijn gevoelens en emoties en die zijn nu gastheer, terwijl ze zo met hun cliënten omspringen?



pals groep te emmen - prof. a.
rood op de emotionele bankrekening
02 september


voor de eerste bijeenkomst in het seizoen 2010/2011 is de pals groep onze gastheer.

adres: hoenderkamp 20, emmen tel. 0591-611018

de gastspreker is prof. a.j. a. vu.

titel: "rood op de emotionele bankrekening" over immateriële behoeften. zie ook onderstaande toelichting.

ontvangst vanaf 15.30 uur bij de pals groep.

u wordt ontvangen met een drankje, waarna een rondleiding door het pand volgt. vervolgens vertrekt het nis gezelschap om 16.30 a 16.45 naar de nieuwe vestiging van van der valk te emmen, waar de bijeenkomst wordt voortgezet.

maaltijd vanaf 17.00 uur

aanvang lezing: 18.00 uur

toelichting nis bijeenkomst 2 september 2010 prof. mr. a.j. a.

rood op de emotionele bankrekening: over de immateriële behoeften van lestelschadeslachtoffers en de mogelijkheden voor moreel en emotioneel herstel.

een constante uitkomst van wetenschappelijke onderzoek naar de behoeften en ervaringen van slachtoffers van letselschade is dat zij, naast behoefte aan vergoeding van de geleden financiële schade, ook een aantal immateriële behoeften hebben. psychologisch onderzoek wijst uit dat het lijden van nadeel door de fout een ander de morele en emotionele balans tussen slachtoffer en veroorzaker verstoort. dit wordt wel tot uitdrukking gebracht door de beeldspraak dat het slachtoffer door het ongeval ook 'rood is komen te staan op zijn emotionele bankrekening'. een goede afwikkeling van letselschade richt zich derhalve niet alleen op vergoeding van de financiële schade, maar ook op aanvulling van dit emotionele tekort. de meest prominente immateriële behoefte slachtoffers is dat de veroorzaker van de schade (en zijn vertegenwoordigers zoals verzekeraar en expert) in woord en daad de verantwoordelijkheid nemen voor het ongeval en zijn gevolgen. dit kan op verschillende manieren tot uitdrukking worden gebracht. een heel concrete vorm is het aanbieden van excuses door de veroorzaker van het ongeval. het nemen van verantwoordelijkheid voor het ongeval, het uitdrukking geven aan empathie en het ondernemen van actie (compensatie, preventie) zijn de effectieve elementen van excuses. dezelfde elementen kunnen echter impliciet ook tot uitdrukking worden gebracht door de verzekeraar. niet door excuses, maar door het nemen en houden van het initiatief bij de afwikkeling van de schade, het aangrijpen van de erkenning van aansprakelijkheid om daaraan ook een meer symbolische betekenis te geven, en meer in het algemeen het zich jegens het slachtoffer in woord en daad opstellen als de 'eigenaar' van het probleem dat schade werd veroorzaakt die thans moet worden beperkt, in kaart worden gebracht en worden vergoed. ingegaan zal worden op de symbolische boodschap die inherent kan zijn aan de huidige wijze van afwikkeling, en hoe hierin belangrijke verbeteringen kunnen worden bereikt door een meer actieve opstelling, en een bewustere omgang met de emotionele en morele dimensie van de schadeafwikkeling.

bron www.nisletsel.nl


daar vallen mijn schoenen van uit hoor.