Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bond007
bond007 - 23-08-2010 13:11:24
Auto & Vervoer

Fietsslot openbreken met dremel ?

Tja, even antwoorden op m'n eigen vraag..... ben tussen de middag toch even naar huis geweest en gewoon m'n bedenksel tot uitvoer gebracht (zoals "tp" ook voorstelde in zijn/haar antwoord), wat blijkt...... tot mijn verassing ging het afslijpen met dat kleine dremeltje uiterst gemakkelijk (wel de tijd nemen, mede om het slijptooltje af te laten koelen...), binnen 5 minuten was de ring 'open'.
(had toch eigenlijk verwacht dat dit staal toch ietsjepietsje harder was..... nogmaals deze vraag is niet bedoeld om wie dan ook op rare illegale gedachten te brengen, maar met zo'n handzaam dremeltje doe je een hoop (zeker als die dingen op accu verkrijgbaar zijn....)

maar nu..... om een (assa-) nieuw slot te plaatsen moet de 'kast' ook worden gedemonteerd, dus los van de staande achtervork, dacht dat dat een kwestie van 2 boutjes was, maar bij deze (gazelle-)fiets "lijkt" het erop dat dit assa sl9 slot onwrikbaar en dus tamelijk definietief met het frame verbonden te zijn met ontoegankelijke bevestigingpunten

zie ook geen mogelijkheid/plaats om hetzij met een slijptol of dremel deze punten te 'breken', ben ik nu genoodzaakt om alsnog naar de (dure) fietsenmaker te gaan voor een oplossing ? kan natuurlijk het overblijfsel van het slot laten zitten en een 'los' nieuw slot gebruiken, maar dat leidt geheid tot vragen..
iemand (wijze) raad ?

m.vr.gr. bond007