Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hrdwerrorman
hrdwerrorman - 09-10-2010 01:57:06
Auto & Vervoer

Tankstations

Dag jajon,

zulke dingen gebeuren soms. wel is belangrijk of je vult tot de automatische afslag van het vulpistool of dat je fysiek helemaal tot het randje vult. er kan verschil in tankvulling komen door de stand van de auto/bus bij de pomp omdat de grond daar af- of op kan lopen.
het oplichten van het lampje is afhankelijk van:
- de helling van een weg, stijgen of dalen,
- belading van de bus, helt naar links-, rechts-, voorover of achterover over,
- lange bocht naar links of rechts,
- brandstof temperatuur.

op de pomp staat duidelijk de datum van de laatste ijking aangegeven en door wie dat gedaan is. je kunt bij het ijkwezen thans nmi je klacht kwijt, met n.a.w. gegevens alsmede het nummer van de brandstofpomp en de datum.

in mijn auto heb ik een 50 ltr. lpg tank, waarbij ik de vlotter voor de 80 % vulling onklaar heb gemaakt. zodoende kan ik volledig vol tanken. wanneer de tank nagenoeg leeg is hoor ik deze slurpen, omdat het gas altijd vanaf de bodem weggehaald wordt. dan kan ik nog ongeveer 3 km rustig op gas rijden.

vaak tank ik bij een tankstation welke 6 gaspompen heeft. bij één van die pompen zagen ze kans 52,6 ltr in mijn nog niet slurpende, dus niet geheel lege, tank te pompen. de keuringsdatum was een half jaar geleden, dus vrij recent. bij deze pomp tank ik niet weer. mocht ik er voor komen te staan, dan laat ik mijn beurt voorbij gaan.

h.