Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marcel75
marcel75 - 01-11-2010 10:51:51
Geldzaken & Recht

De klant kan barsten als de koop rond is.

Dirk2,
wat noem jij goedkoop of duur? mijn ervaring met klanten is toch vaak dat men alles per definitie (te) duur vindt, nergens geld voor over heeft, maar alles wel meer dan 100% perfect geregeld wil hebben.

mijn ervaring met unive en de stufi zijn overigens tot op dit moment altijd goed geweest. moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn laatste ervaringen met stufi ook al weer zo'n 10 jaar oud zijn. die met unive een stuk korter en die waren in mijn ogen zeer goed. maar ik regel alles ook zoveel mogelijk met het lokale kantoor af. wellicht dat dat nog verschil uitmaakt.

ik kijk er overigens van op dat bol.com zo goed uit dit onderzoek is gekomen. daar ben ik dus niet zo tevreden over. regelmatig doosjes die kapot zijn, verkeerde cd's en dvd's ontvangen etc. en levertijden die ruim overschreven worden ook heel normaal bij mijn bestellingen.

wat ik vooral wil zeggen is dit: mensen zijn snel niet tevreden als een klacht niet volledig gehonoreerd wordt. of hun klacht niet oplosbaar is om wat voor reden ook, maakt daarvoor niets uit. maar als ze zelf een oplossing moeten voorstellen, komt dat er vrijwel nooit. en natuurlijk betrekt men een eigen klacht meteen op het hele bedrijf.

daarnaast is klagen ook makkelijker dan complimenten geven. en klachten blijven in een gesprek meer hangen dan positieve geluiden. voor iedere klacht heb je dus zo'n 20 complimenten nodig om weer in evenwicht te komen.