Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marcel75
marcel75 - 01-11-2010 11:10:17
Geldzaken & Recht

De klant kan barsten als de koop rond is.

Dirk2,
grotendeels met je eens, maar ben je dan boos op het callcenter of het echte bedrijf? ik zou zeggen op het callcenter. die leidt zijn medewerkers niet op, speelt informatie niet door naar het bedrijf en zal zeker niet terugbellen (is veel te duur). dat geeft dus al de nodige ruis in een onderzoek.

daarnaast is het een bekend verschijnsel dat tevreden mensen minder genegen zijn een onderzoek in te vullen en ontevreden mensen dat veel sneller doen. dat geeft dus een behoorlijk vertekening. neem vervolgens nog even mee dat positieve nederlanders hooguit een 7 uitdelen (calvinistisch als we zijn), maar ontevreden nederlanders wel gewoon een 1 uitdelen.

je moet ieder onderzoek dus goed lezen inclusief de onderliggende cijfers en achtergronden. niet zomaar, zoals in de media veel gebeurt, klakkeloos een titel overtikken en alleen maar de conclusie lezen. in ieder onderzoek zit namelijk ruis dat je er niet uit kunt filteren.

en als het ergens niet goed gaat, zal dat moeten veranderen. zo simpel is dat. maar dan komt de rekening daarvan wel bij de consument te liggen.