Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

si
simonbakker - 16-04-2004 11:51:13
Computers & Telefonie

Betaling internetprovider zonnet

Zonnet maakt misbruik van gegeven incasso recht.
ik ken het probleem ook, maar dan weer net even anders.
na een jaar gebruikt te hebben van zon2 (heet nu zon vaak) heb ik mijn abonnement opgezegd. in mijn personal profile staat ook vermeld dat ik heb opgezegd, en ik heb ook
een email gekregen waarin zonnet bevestigd dat mijn opzegging verwerkt zal worden.
omdat ik bij aanmelding voor zon2 een week
moest wachten voordat ik via een speciaal nummer toegang kon krijgen tot zon2, meende ik ook dat zon nederland nv het speciale telefoonnummer ook weer zouden gaan afsluiten op de laatste datum van mijn
contract. omdat ik niet werd afgesloten, bleef
ik het speciale telefoonnummer gebruiken, in de veronderstelling dat mijn internet tikken na verstreiken van de abonnements datum weer tegen het normale tarief berekend zouden worden. of dat nu wel of niet gebeurde weet ik niet, maar wel werd weer abonnements geld van 30 euro afgeschreven.
op mijn vraag of dit een vergissing was, kreeg ik bericht dat het abonnement verlengd was, omdat ik het speciale nummer ben blijven gebruiken. terugbetalen wilden ze niet.
omdat hun email antwoord zo lang op zich liet wachten, kon ik het bedrag ook niet meer terug laten storten door de postbank.
deze situatie is te vergelijken met een abonnement op een krant. na afloop van het abonnement, stopt de krantejongen per ongeluk nog een krant in je bus. je leest die en
vervolgens krijg je van de uitgever het bericht dat je abonnement werlengd is, omdat je die krant gelezen hebt, en tevens schrijft hij dan ook direct maar het abonnementsgeld af.
om aan bovenstaand probleem wat te doen, heb ik deze klacht bekend gemaakt bij ook dat nog en katindezak
als er meer mensen incasso problemen hebben
bij zon nederland n.v. kunnen we samen een gerechtelijke vuist maken en ons geld terug vorderen.