Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 16-11-2010 19:01:37
Computers & Telefonie

Garantie

[quote=hpb schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:27]je mag idd verwachten dat de levensduur langer is dan 2 jaar. er zijn ook wetten die consumenten meer rechten geven op dit gebied, ook nadat de fabrieksgarantie is verlopen. maar ben je wel eerst bij de winkelier geweest met het apparaat? de winkelier is wettelijk verplicht een deugdelijk produkt te leveren en tevens het eerste aanspreekpunt als er problemen zijn. de winkelier mag zich niet verschuilen achter de garantietermijn van het produkt, je kunt altijd proberen om -een deel- van de reparatiekosten te verhalen. de website van consuwijzer biedt een aantal aanknopingspunten. suc6!

met alle respect, maar consuwijzer heeft het fout.
komt ook nog bij dat op de teksten van consuwijzer geen enkele rechten aan ontleent mogen worden.

de vraag is:
heeft u na het verlopen van de garantieperiode nog recht op garantie?
het antwoord is neen.

heeft u na het verlopen nog steeds recht op een product die volgens de overeenkomst is?
het antwoord is ja.

ook na het verlopen van de garantieperiode dient het product volgens de overeenkomst te zijn. en met de overeenkomst wordt de koopovereenkomst bedoelt welke tussen de verkopende partij en de kopende partij is afgesloten.