Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

natascha_4810687
natascha_4810687 - 19-11-2010 14:00:50
Computers & Telefonie

Kpn / hi eindafrekening onduidelijk

Wat ik me eerst even afvraag: heb jij het abonnement gestopt, of hebben hun jouw abonnement gestopt?
als een abonnement stopt, dan vervalt het beltegoed wat je nog over had, resterend beltegoed wordt toch nooit verrekend / terug betaald?

wat betaalde je nou eigenlijk per maand voor je abonnement?
vind dat namelijk een beetje vaag omdat je in juni en juli verschillende bedragen hebt staan terwijl je die maanden niet gebeld hebt.
je had dus nog een berg bel minuten over, maar toch was het bedrag van augustus ook duurder. zijn dat gesprekken naar bijvoorbeeld 0900 nummers die apart gefactureerd worden?
het is een abonnement, dus de maanden juni en juli heb je gewoon moeten betalen, logisch natuurlijk. wel veel minuten die je mee kon nemen waardoor je in augustus voor hetzelfde geld veel meer kon bellen (door gebruik te maken van de overgebleven minuten uit voorgaande maand die beperkt houdbaar zijn).
je abonnementskosten heb je altijd, of je nu wel of niet belt, en het is aan jou om dat volop te benutten. als je dus nog bel minuten over hebt zodra het contract stopt, dan is dat dus jammer. contract ten einde, dan kan je ook geen gebruik meer maken van het tegoed. was je contract niet gestopt, dan had je dus een bel tegoed t.w.v. 184,45 voor de volgende maand gehad.
zoals in antwoord werknemer 1: “wanneer je het nieuwe bundeltegoed niet geheel verbruikt komt het overgehouden bundeltegoed te vervallen.” die 184,45 heb je dus ingekocht maar niet verbruikt, dus vervalt het. take it or leave it, gebruik het of 'gooi het ongebruikt weg'.
(als je een brood koopt en je eet hem niet helemaal op, krijg je ook geen geld terug voor de boterhammen die je beschimmeld weg gooit.)

wellicht krijg je wat opheldering door de specificatie te bekijken?
vriendin van me heeft ook een mobieltje van hi en betaald elke maand heel wat bij terwijl ze elke maand ook veel minuten mee neemt naar de volgende maand, dit doordat ze regelmatig naar 0900 nummers belt die apart gefactureerd worden.

m'n buurmeisje heeft nu overigens een incasso bureau via hi aan d'r kont hangen, is echt geen pretje, dus probeer dat voor te zijn!!!