Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-04-2004 11:51:27
Computers & Telefonie

Abonnement t-mobile

Hoi,
bovenstaand verhaal is niet helemaal volledig.
t-mobile heeft een betalingstermijn van 10 dagen. ze doen niet moeilijk over een paar extra dagen. maar wel als je een aut. incasso terughaalt (het ligt aan de hoogte van het bedrag en hoelang je al klant bent of ze je volledig blokkeren ja of de nee). je had inderdaad initiatief genomen om even te bellen naar de klantenservice, maar je moet dit ook schriftelijk bevestigen, zoals in de algemene voorwaarden vermeldt staat. maar ook ben je volgens de voorwaarden verplicht om de betaling toch te doen. naar mijn idee heb je niet zelf handmatig dit bedrag toch betaald na dat je de aut incasso hebt teruggehaald. de betalingsverplichting wordt namelijk niet opgeschort door een fout. (als er inderdaad een fout is gemaakt, heeft de dealer niet per ongeluk aut. incasso ingevuld op je contract?) maar je wordt pas helemaal afgesloten als er minstens 2 a 3 maanden geen cent is betaald. dat is natuurlijk niet verstandig. je zegt het contract te hebben aangesloten in juni en pas voor november te hebben betaald. dat zijn 5 maanden!! geen wonder dat t-mobile je helemaal afsluit en een afkoopsom in rekening brengt.. dit alles is niet bedoeld om je zwart te maken, maar er zijn verantwoordelijkheden van 2 partijen in dit geval. aangezien je laatste zin is dat je maar een abonnement bij een andere provider moet aanvragen, moet ik je hierin ook teleurstellen. je wordt namelijk opgenomen in een bestand van preventel als je een "wanbetaler"bent ( ook al heb je redenen), dat is "zwarte lijst" van de telefoonaanbieders. dus zal je naar alle waarschijnlijkheid afgewezen worden als je een abo. bij een andere provider wilt aanvragen.
wel snap ik je situatie, en ik snap de principes die aan dit verhaal vastzitten, maar ik vertel alleen de reactie die t-mobile je waarschijnlijk zal geven.