Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 20-12-2010 21:27:25
Computers & Telefonie

Garantie packard-bell

Mijn bron:

http://eur-lex.europa.eu/lexuriserv/lexuriserv.do?uri=celex:31999l0044:nl:html">http://eur-lex.europa.eu/lexuriserv/lexuriserv.do?uri=celex:31999l0044:nl:html


het enige verschil van de nederlandse wetgeving tot de europese richtlijn, is dat de europese richtlijn aangeeft dat ieder gebrek binnen 2 jaar de verkopende partij daar aansprakelijk voor is, en volgens de nederlandse wetgeving is het zo dat ieder defect die optreed dat de consument moet kunnen bewijzen dat het defect tijdens de koop al aanwezig was. hieraan is geen verjaringstermijn aan gekoppeld.

die afwijking is er, zodat de consument na bijvoorbeeld 3 jaar nog bij de verkopende partij kan aankloppen als het product niet volgens de overeenkomst geleverd is, terwijl volgens de europese richtlijn de consument dat niet meer kan.