Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
mavlo77 - 24-12-2010 12:59:37
Geldzaken & Recht

Pinbetalen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 23 dec 2010, 11:39]als ik moet betalen voor pinnen dan stap ik weer zo de winkel uit en ga naar een andere winkel. als het niet anders kan dan pin ik onder protest.
ik heb dus wel altijd contant geld bij want er zijn nog steeds winkels waar je niet kan pinnen en ook voor het geval dat er storing is van de pin automaat

dat is je goed recht natuurlijk (of je dat vriendelijk of onvriendelijk doet, moet je zelf weten natuurlijk)! net zo is het een goed recht van de ondernemer als hij geld voor een dienst vraagt. hoe de kostenstructuur en afspraken van de ondernemer met de pinautomatenleverancier is, doet geheel niet ter zake omdat je als koper alleen een relatie hebt met de verkopende partij, en niet met zijn leverancier. je kunt er iets van vinden, maar daar houdt het dan mee op ;)...

als je het niet eens bent met de details van de verkoopovereenkomst kun je hem eenvoudigweg niet sluiten, en ga je ergens anders. het wordt anders als die 25 ct ineens plots erbij komt, zonder dat dit duidelijk van te voren is aangegeven! maar zolang hij gewoon wettig betaalmiddelen zonder meerprijs accepteert is er niets aan de hand.