Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swat1500 - 28-12-2010 01:30:04
Geldzaken & Recht

Onterechte bkr registratie

Ik begrijp uit het verhaal dat "iemand", in ieder geval niet grietje, vanuit haar woning en met haar computer doch (kennelijk) met gebruikmaking van haar personalia, huisadres, bankrekeningnummer en e-mailadres een bestelling heeft geplaatst bij wehkamp.
het bestelde is kennelijk op haar huisadres afgeleverd en in ontvangst genomen.
grietje heeft de hierbij gevoegde rekening en aanmaningen niet betaald.

ik lees nergens dat grietje enige moeite heeft gedaan om uit te zoeken wie in haar gezin de bestelling heeft gedaan en/of in ontvangst heeft genomen noch of zij enige moeite heeft gedaan het bestelde te achterhalen en aan wehkamp terug te bezorgen.

als dit laatste klopt dan kan ik mij in het standpunt van wehkamp vinden. het kan niet zo zijn dat grietje door enkel te stellen dat zij, de wel ontvangen en niet teruggestuurde goederen, niet besteld heeft de goederen zou mogen behouden. dan zou frauderen wel heel makkelijk worden.

zoals grietje thans de zaak heeft geschetst acht ik haar verweer kansloos of ze moet aangifte doen van valsheid in geschrift cq oplichting tegen de persoon die daadwerkelijk de bestelling heeft gedaan en in ontvangst heeft genomen. ook na een dergelijke aangifte zie ik echter de bkr registratie niet snel verdwijnen.