Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
melkimo - 03-01-2011 20:43:42
Computers & Telefonie

Tele2 ergernis

Beste elenay,

ik denk dat het hierbij belangrijk is om te weten in welk deel van je internetverbinding de storing plaats vindt. want ik denk namelijk dat jij en tele 2 langs elkaar heen praten en dat daardoor jullie een beiden een andere mening zijn toegedaan over of er nu wel of niet een storing is.

vanuit tele 2 gezien zijn er een aantal punten op jouw verbinding belangrijk, en daar voelen zij zich dan ook verantwoordelijk voor. daarom denk ik dat jouw vermelding over de storing voor jou klopt, maar vanuit de ogen van tele 2 bekeken niet.

vanaf jou gezien heb je een aantal punten waar problemen kunnen ontstaan.
- jouw computer, waarmee je op internet gaat, die is, als ik het goed begrijp met een kabel verbonden met het modem van tele2. is dit een gewone vaste computer of is dit een laptop?
heb je nog meer computers of laptops of andere apparaten die verbonden zijn met diezelfde modem? (misschien een mediacenter of een printer, of een telefoon). en hebben die dan ook allemaal een kabel naar het modem toe, of zijn die verbonden via het draadloos?

vanaf je modem heb je dan de aansluiting naar het punt waar je lijn het huis of appartement binnenkomt.
het modem, die is aangesloten met een kabel op je aansluitpunt. ik neem aan met een kabel, een soort telefoonkabel. zit er nog iets tussen? bijvoorbeeld voor de vaste telefoonaansluiting? en kun je aangeven hoelang die afstand ongeveer is, vanaf je modem tot aan het aansluitpunt ?

dan gaat de kabel het huis of appartement uit, de grond in. daar kunnen wij weinig van zien.
nu is het zo dat tele2 maar een stukje van jouw verbinding nagaat. zij kijken de verbinding omgekeerd na als jij dat doet.
zij kijken of jouw verbinding tot aan je huis, goed binnenkomt, dat komt het waarschijnlijk wel, want je hebt namelijk al eerder verbinding gehad met internet. daarna kijken ze naar het stukje vanaf de aansluiting tot aan je modem. tele2 kan namelijk zien, of jouw modem een goede verbinding maakt.
als dat zo is, dan vindt tele2 dat hun taak eropzit, en dan vinden zij dat jij het daarna zelf op moet lossen. vaak kunnen zij ook niet goed helpen daarbij, want iedereen heeft andere apparatuur, andere instellingen, andere apparaten aangesloten voor een internetverbinding.
dat betekent dat wanneer er een probleem is in het laatste stukje, tussen het tele2 modem en jouw pc in, dat zij vinden dat jij dat zelf moet oplossen.

als het probleem ongeveer op hetzelfde tijdstip plaats vind, je zei rond 1600 uur, probeer dan na te gaan of er dan iets veranderd. bijvoorbeeld is dat rond het tijdstip wanneer je partner, de kinderen, een huisgenoot, of iemand anders een ander apparaat aandoet (een spelcomputer, een laptop, of een ander apparaat). ga ook na of er op je pc iets gebeurd, bijvoorbeeld een virusscanner die ingesteld staat om elke dag, of op andere momenten te gaan draaien om 1600 uur.

als er nog andere dingen zijn, waarvan je denkt, dat is handig om te noemen, zet het neer, misschien kan ik helpen daar waar tele2 het niet doet.