Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rs
rs22 - 23-01-2011 23:32:45
Winkels & Webshops

Niet meer automatisch een kassabon?

Ik heb zelf 2,5 jaar ooit bij een supermarkt gewerkt, echter is er maar een zeer klein percentage die de kassabon mee wil en levert het standaard uitprinten van bonnetjes veel kosten op qua afvalverwerking. het gaat dan ook niet op dat je garantie weg is, want alle kassabonnetjes worden bewaard via de computer. onderaan elk bonnetje staat standaard een; kassanummer, datum, tijd en bonnummer. deze combinatie kunnen ze opzoeken. dus als je weet bij welke kassa je geweest bent, en in ieder geval de datum en tijd, dan zoeken ze het voor je op (bij albert heijn tenminste wel) en kun je alsnog garantie krijgen.

tegenwoordig heb ik een eigen bedrijf (massagepraktijk) waarbij ik zelden een factuur hoef te maken voor een particuliere klant. ook bonnetjes via de pinterminal hoeft maar een enkeling mee te nemen. helaas zit daar geen "print-knop" op, waarbij je zelf kunt bepalen ene bon te printen ja of nee; waardoor je het milieu kunt besparen.