Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
mary61272 - 04-02-2011 15:25:44
Geldzaken & Recht

Kleuter "koopt" onbedoeld app uit gratis spel ipad

Ik heb het zelfde aan de hand gehad, me man had het gratis spel er op gezet en ons zoontje had binnen een kwartier 100 euro aan die besjes gekocht, we kwamen er nog niet eens achter door het spel maar via de rekening... onze kinderen kunnen we er niet op aanspreken die zijn er veelste klein voor.
ik ben gaan mailen, wel in het engels waar ik heel slecht in ben, ik heb me geld terug gevraagd en anders overweeg ik juridische stappen, ze hebben nu een melding erbij gezet van dat het veel geld kan gaan kosten, en dat je het spel eigenlijk na een kwartier pas kan geven aan je kind, want dan werkt het ww niet mee op itunes.


dit is de mail die ik van het smurfenspel heb gehad.....

hello,

we apologize for this incident. it must have been frustrating to see a charge you did not expect. while smurfs' village is free to download and play, it does contain in-application purchases for an in-game currency ("smurfberries").


your purchase of the smurfs game and smurfberries is governed by the apple itunes store terms and conditions. although the game always prompts the user with confirmation of an in-app purchase of smurfberries followed by an entry of the password, we suspect your child’s inadvertent purchase took place during the 15 minute interval after you downloaded the game (or other application that requires entry of an itunes password) when an additional in-app purchase does not require a re-entry of the password.
unfortunately, this is a feature of apple’s ios software and we, as a game developer, cannot change this apple feature. after the 15 minute interval, the user cannot purchase smurfberries without reentering his or her password. we are taking additional steps to ensure new customers are well aware of this apple feature.

you may seek a refund of your child’s inadvertent purchase by contacting apple. following is the recommended procedure:

click on the following link: http://www.apple.com/support/itunes/
there is a series of gray buttons under the heading “get customer service” in the middle of the page. click on "itunes store account and billing" and then click "billing inquiries" from the dropdown menu.
after clicking "billing inquiries," you should see a grey "e-mail us" button. clicking that will take you to a customer service form (which will ask for your itunes account information) where you can fill in the details of your request.
if you encounter any issues, please let us know.

kind regards,


capcom mobile



hallo,

onze excuses voor dit incident. het moet frustrerend zijn geweest om een heffing die je niet verwachtte te zien. terwijl smurfen 'village is gratis te downloaden en te spelen, bevat het in-applicatie aankopen voor een in-game valuta ("smurfberries").


uw aankoop van de smurfen spel en smurfberries wordt beheerst door de apple itunes store voorwaarden. hoewel het spel altijd vraagt de gebruiker met een bevestiging van een in-app aankoop van smurfberries gevolgd door een vermelding van het wachtwoord, we vermoeden dat uw kind per ongeluk de aankoop vond plaats tijdens de interval van 15 minuten nadat je het spel gedownload (of een andere applicatie die toegang vereist van een itunes-wachtwoord) als er een extra in-app aankopen niet een re-entry van het wachtwoord vereisen.
helaas, dit is een kenmerk van ios-software van apple en wij, als een game-ontwikkelaar, kan niet veranderen deze apple functie. na de interval van 15 minuten, kan de gebruiker niet kopen smurfberries zonder opnieuw in te voeren zijn of haar wachtwoord. we nemen extra maatregelen om ervoor te zorgen nieuwe klanten zijn zich terdege bewust van deze apple functie.

kun je proberen een terugbetaling van onbedoelde uw kind aankoop door contact opneemt met apple. hieronder vindt u de aanbevolen procedure:

klik op de volgende link: http://www.apple.com/support/itunes/
er is een serie van grijze knoppen onder het kopje "get customer service" in het midden van de pagina. klik op "itunes store-account en facturering" en klik vervolgens op "vragen over facturering" uit het dropdown menu.
na het klikken op "vragen over facturering," zie je een grijze "e-mail ons" knop. te klikken die u zal nemen om de klantenservice vorm (die zal vragen om je itunes-account informatie), waar u kunt invullen in de details van uw aanvraag.
als u problemen eventuele problemen, laat het ons dan weten.

met vriendelijke groet,


capcom mobile




kom ik er niet uit mail ik ze gewoon weer....

ik hoop dat u er ook iets aan heeft..

mvg mary