Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pino123
pino123 - 11-02-2011 10:59:41
Huishouden & Energie

Levering en leggen uitgesteld door roobol

Robool heeft u vier dagen van te voren in kennis gesteld dat de vloer niet geleverd kan worden, dat is natuurlijk heel vervelend, maar wel mogelijk.

voorwaarde cbw:

bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn
gegund om alsnog te leveren. deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke
levertijd met een maximum van een maand. indien de ondernemer alsnog binnen deze
nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft
de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te
ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.


ze kunnen het in uw geval dus nog ongeveer 1 maand rekken voordat de vloer geleverd wordt.

verder staat er in artikel 6, punt 5:

bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden
die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de
aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend


u zult dus zeer goed moeten onderbouwen welke schade u heeft ondervonden wil u iets kunnen claimen!

daarnaast moet ik zeggen dat ik 4 dagen van te voren een redelijke termijn vind, maar dat is persoonlijk!