Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hh
hhverveer - 22-02-2011 16:42:58
Geldzaken & Recht

Kieskeurig weigert mijn review te plaatsen

L.s.,

de meeste "reageerders" zien over het hoofd dat webwinkels vrijwel altijd hun zaken per tnt o.i.d. verzenden en het slechts weinig voorkomt dat spullen persoonlijk afgehaald worden. voor deze verzending wordt meestal een vergoeding gevraagd; groot of klein. is dit niet het geval dan is er altijd een bedrag voor verzending in de prijs verdisconteerd. een bedrijf met een bedrijfsvoering die gebaseerd is op verzending van artikelen, is m.i. juridisch aansprakelijk voor de kosten van terugzending indien een artikel niet- of niet goed funktioneert: dat is een bedrijfsrisico.
nu wat betreft het niet plaatsen van de review: juridisch staat u niet sterk indien u de webwinkel niet de kans geeft de klachten op te lossen; dat dit echter pas plaats vindt na een niet-geplaatste review in "kieskeurig" is ergerlijk en niet uw schuld. kieskeurig geeft webwinkels een "rating" en daarbij behoren ook slechte cijfers; laat dat duidelijk zijn. ik heb al jaren grote twijfels bij sites zoals "kieskeurig". bij "independer" bleek pas dat men allesbehalve "independent" waren. verzekeringsmaatschappijen die niet meebetaalden kregen een slechtere recensie. een goed onderzoek naar dit soort sites zou ook eens in kassa moeten onder het motto van "wie controleert de controleurs"?

met vriendelijke groet, h.h. verveer-ridderkerk