Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-03-2011 21:37:36
Computers & Telefonie

Waarde van thuiswinkelkeurmerk? smartgamer

Vanavond onderstaande recensie geschreven op www.trustpilot.nl. echter is deze ineens verdwenen van de site, met het volgende commentaar:

"deze klantenbeoordeling is gemeld bij de klantenservice voor de schending van onze richtlijnen voor het schrijven van klantenbeoordelingen. de klantenservice is in het proces deze klantenbeoordeling te onderzoeken. naar aanleiding van dit onderzoek, zal het worden geschrapt of teruggestuurd worden naar trustpilot."

het zal me niks verbazen dat meneertje bais een klacht over de recensie heeft ingediend bij truspilot .... naar mijn weten is onderstaande een nette en eerlijke recensie mbt mijn ervaring met smartgamer.nl


slechte service en bereikbaarheid
via marktplaats ben ik bij smartgamer.nl terecht gekomen. aangezien de prijzen uiterst scherp waren (misschien wel té scherp), had ik toch zo mijn twijfels. het thuiswinkel keurmerk (www.thuiswinkelkeurmerk.info) en het betalen middels i-deal trokken me toch over de streep om te gaan bestellen.

op vrijdag 21 januari 2011 heb ik de spellen call of duty mw2 en green day rockband besteld voor de xbox360 en betaald met i-deal. direct een opdracht- en betaalbevestiging ontvangen. netjes dus zou je denken. op de site staat dat de levertijd max 5 werkdagen is. kan het artikel niet binnen die tijd geleverd worden, krijgt u een e-mail. niet dus.

de 5 werkdagen ruim afgewacht en een maandag 31 januari een mail gestuurd en naar de levertijd gevraagd. geen reactie. dinsdag wederom een mail gestuurd, ook geen reactie. woensdag uiteindelijk een gedeelte van de bestelling ontvangen (maar nog steeds geen reacties gehad op mijn mailtjes). maar wat schetste mijn verbazing: heb ik een 2e-hands spel ontvangen die ook nog eens beschadigd was!!!! het doosje was niet gesealed (waarvoor ze wel adverteren bij marktplaats) en dus ook niet nieuw (waarvoor ze ook adverteren).

direct een bericht verstuurd via het "contact" gedeelte op de site. ik heb dit gedaan, aangezien ik op mijn eerdere mailtjes geen reactie kreeg. wel een bericht in de mail gekregen dat mijn reactie was ontvangen, en dat ze zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. ook hierop wederom geen reactie ontvangen.

de volgende dag (donderdag) met een ander e-mailadres een mail gestuurd, met daarin een kopie van mijn bericht via het "contact" gedeelte, wederom geen reactie. vrijdag via google hun telefoonnummer opgezocht (erg vreemd dat er geen telefoonnummer op de website vermeld staat, en dat ik deze via een omweg moet achterhalen). het mobile nummer (06-54255751) gebeld, maar er werd niet opgenomen. de voicemail ingesproken, maar hier nooit een reactie op gekregen.

maandag 7 februari uiteindelijk een e-mail ontvangen met de volgende reactie:

"hallo ronnie,

onze excuses dat u een niet volledig nieuw spel heeft ontvangen. we hebben call of duty modern warfare 2 ingekocht bij een opruiming van de voorraad van een failliet gegaande winkel. de spellen zouden allemaal nieuw zijn en geseald. helaas blijkt dit in dit geval dus niet het geval te zijn.

u kunt het spel retour sturen naar het retouradres(zie links bovenaan de envelop). u hoeft alleen uw eigen adres te doorstrepen en een pijl te zetten naar het retouradres. u hoeft dan geen extra postzegels te plakken. we zullen zodra we het product retour hebben ontvangen het bedrag van uw bestelling terugstorten.

mvg,
randy bais
www.smartgamer.nl"

erg vreemd dat een artikel niet wordt gecontroleerd voordat deze verzonden wordt. als een artikel niet gesealed is valt dit toch op lijkt mij ..... ook de werkwijze van retouneren van een artikel vind ik erg vreemd (is een retourenveloppe bij de bestelling meesturen te duur?).

dan het 2e artikel, green day rockband. ook werd er op vrijdag 21 januari op de site gemeld dat dit artikel voorradig was. op zaterdag 5 februari (2 weken later dus!) het volgende mailtje ontvangen:

"geachte heer/mevrouw,

uw bestelling blijkt helaas niet op voorraad te zijn. dit betekent dat wij vandaag nog onze leverancier zullen verzoeken het product op te sturen. u kunt er verzekerd van zijn dat wij onze uiterste best zullen doen om uw order zo snel mogelijk te leveren. ordernummer: --6809 -deel 2 - green day rock band (xbox 360). wij houden u op de hoogte.

mvg,
smartgamer.nl"


erg vreemd, dat het 2 weken duurt, voordat ze er achter komen dat een artikel niet op voorraad is. aangezien mijn vertrouwen in smartgamer.nl een flinke deuk had opgelopen en het artikel een onduidelijke levertijd had, besloten dit artikel te annuleren. dit heb ik hun via de mail kenbaar gemaakt, plus een schrijven bijgevoegd bij het geretourneerde artikel. hiervan overigens netjes een bevestiging terug ontvangen, met de mededeling dat het betaalde bedrag zou worden teruggestort. echter duurde het wel ruim 3 weken voordat ik het geld eindelijk terug had.

op het moment van dit schrijven (1 maart 2011) adverteert smartgamer.nl (op marktplaats en op hun site) nog steeds dat beide artikelen op voorraad zijn, wat dus niet het geval is (zie boven)!!

conclusie:
smartgamer.nl kan én moet qua klantenservice flink verbeteren! de bereikbaarheid is uiterst slecht en de geleverde kwaliteit laat duidelijk te wensen over. ook is de levertijd erg twijfelachtig. ik vind het dan ook erg vreemd dat smartgamer.nl met zo'n slechte service een thuiswinkel keurmerk heeft en behoudt (je vraagt je dan ook af wat de waarde van zo'n keurmerk is) en goede cijfers kan krijgen op beoordelingssites als budgetgaming en trustpilot (in hoeverre zijn deze dan betrouwbaar?).

met bovengenoemde ervaring zal ik smartgamer.nl dus ook niet adviseren bij een ander. ook heb ik heb een klacht ingediend bij het thuiswinkel keurmerk en bij marktplaats.

was getekend een teleurgestelde klant.

ps: tijdens mijn mailverkeer met smartgamer.nl heb ik de volgende e-mailadressen "verzameld" (doe er je voordeel mee): klantenservicesmartgamer@hotmail.com / smartgaming4less@gmail.com / info@smartgamer.nl