Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zafira_1
zafira_1 - 16-04-2004 11:52:03
Geldzaken & Recht

Slechte kwaliteit fiets

De kwaliteit van fietsen die gekocht worden bij gamma, karwei, neckermann, otto en nog vele anderen te wensen over. echter wordt de uiteindelijke prijs van de fiets bepaald door de materialen welke op de fiets worden gemonteerd als; slot , crankstel, kogellagers, stuurpen, assen en kleinmateriaal (schroefjes, boutjes etc.) het "afmonteren" in de fabriek is een massaal proces en gebeurt veelal in de "goedkope landen". wat betreft de crank en pedalen is dit eigenlijk het zelfde: zeer goedkoop metaal met een ruime passing van schroefdraad. dus ga maar na: goedkoop metaal en een ruime passing van schroefdraad is uiteindelijk het loswerken bij een draaiende beweging (trappen) in principe adviseer ik op dit moment om bij neckermann de vraag neer te leggen of een erkende fietsenmaker het complete crankstel mag vervangen, en de rekening hiervan opsturen naar de vrienden van neckermann. als neckermann dit niet accepteerd, zou ik nogmaals neckermann de kans geven om dit te repareren. nadat je de fiets van reparatie heb teruggekregen adviseer ik je het volgende: demonteer je pedalen (dit is apart schroefdraad) vervolgens draai je om het schroefdraad van je pedalen 2 of 3 laagjes aluminiumfolie. daarna smeer je de schroefdraad met folie in met een goede klodder vet. monteer vervolgens je pedalen weer (let op je linker en rechter pedaal: meestal zie je een "r" staan op de kop van je schroefdraad, dit is dus uiteraard de rechtse, en dus bij de linkse een "l") draai deze pedalen echt stevig aan. je moet dus met je sleutel richting de voorkant van je fiets draaien. zo.....het klusje is in principe nu geklaard. en...als je pedalen nog een keer los moeten, zitten ze tenminste niet vastgeroest omdat er vet tussen zit. laatste tip: controleer sowieso even alle boutjes en schroefjes op je fiets, ook je trapasbouten (verbinding tussen cranck en trapas) en.....koop in het vervolg de fiets bij: de vakhandel ? succes ermee!