Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 23-03-2011 09:21:48
Geldzaken & Recht

Niet besteld, niet ontvangen toch betalen?

Fluffy8431 schreef op donderdag 17 mrt 2011, 19:04: ook ik ben een "gedupeerde" van eveline cosmetics.

ik ben al vanaf september 2010 met hun aan het mailen en bellen. er worden tal van loze beloftes gedaan, die ik inmiddels maar leugens noem. ik zou teruggebeld worden om te informeren of nu alles wel loopt zoals het moet enz.
ik heb in augustus vorig jaar 1 gratis mascara besteld en een paar weken later een lipextender. nou je raad het misschien al....1 en al ellende. ik werd bedolven onder de mascara.
op 5 januari na diverse telefoontjes vriendelijk verzocht om mijn abonnement, want zo zag ik het, bij imailo op te zeggen en het verzoek te stoppen met het sturen van de mascara. volgens de medewerk, die gewoonweg grof en onbeschoft was, was dit al maanden geleden gebeurd omdat ik niet betaald zou hebben. het was een gratis mascara! maar goed, ik heb nog gevraagd waar ik alle mascara's naar toe retour kon sturen.
zo gezegd zo gedaan. inmiddels bleven de mascara's maar komen (bijna dagelijks) en ik stuurde braaf alles terug. op 14 januari een mail dat ik een betalingsachterstand zou hebben! nou vraag ik je! dus ik weer bellen, nee alles stond echt stopgezet en wat ik vertelde kon niet waar zijn. met andere woorden ik zat te liegen, want het bestond gewoon niet dat ik die mascara's toegezonden kreeg.
inmiddels heb ik vanaf 15 januari wel minder, maar toch nog 9 mascara's ontvangen!
vervolgens hoor ik helemaal niets meer, ook geen mail, en de laatste weken ook geen mascara meer.
maar wat schetst mijn verbazing toen ik zojuist thuis kwam van mijn werk????
om precies te zijn maar liefst 3 sommeringen van incasso van het bedrijf e-vence. nou mijn hart sloeg gelijk over en ik voelde echt het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. ik gelijk bellen maar helaas ze waren niet meer bereikbaar, dus ik dacht dan maar mailen, die optie word nl ook gegeven in de brief. nou misschien voelen jullie hem al aankomen, zowel het emailadres administratie@evelinecosmetics.nl als info@evelinecosmetics.nl als het emailadres van het vorige in de email vermelde incasso buro, administratie@lucrumbv.nl werken niet! ik heb zojuist naar al deze adressen proberen te mailen maar linea recta de melding dat het betreffende emailadres niet bestaat!

ik weet niet goed meer wat ik moet doen, ik begin nu zo langzamerhand de hoop op een goede afloop te verliezen.

is er iemand die mij advies kan geven wat te doen?
ik heb het gevoel alles al geprobeerd te hebben en weet niet of het verstandig is het op een rechtzaak te laten aankomen, volgens mij heb je dan wel een bkr codering aan je broek en daar zit ik niet op te wachten, of zou dat juist de kracht van dit soort bedrijven zijn?


@uote vragen op site van e.c.
# wat kost de mascara?

normaal kost de mascara xx en wij bieden hem aan jou gratis aan en je betaald alleen € xxx verzendkosten en we verplichten je verder tot helemaal niets!

# betaal ik dan alleen de verzendkosten?

ja, je betaald alleen de verzendkosten van € 4,95 voor dit product en je zit nergens achteraf aan vast.

heeft u de verzendkosten van het proefexemplaar betaald?

u kunt m.i. niet vastzitten aan ongevraagde zendingen van verdere exemplaren, maar u bent wel gebonden aan de verzendkosten van toegestuurde gratis exemplaren waar u om verzocht heeft.

mogelijk is een incassobureau ingeschakeld om de verzendkosten te vorderen.