Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gn
gnoorlander - 27-03-2011 16:31:12
Computers & Telefonie

Paypal uitzending 26 maart

Helemaal mee eens, deze uitzending laat alleen maar zien dat ze bij kassa totaal niet begrepen hebben wat nu werkelijk het probleem is.

- mevrouw kent het hele systeem niet, dus is het niet zo gek dat ze mails verwacht van paypal na registratie.
dus wanneer er dan mails komen met een paypal logo, dan kan paypal daar niets aan doen.
die mevrouw heeft zelf de plicht om ervoor te zorgen dat ze zekerheid heeft over dat een eventuele betaling op haar rekening binnen is en dat doe je door in te loggen. als ik weet dat iemand net een paypal rekening aangemaakt heeft, kan ik ook allerlei mails gaan sturen met plaatjes van logo's erin en claimen dat het overgemaakt is. maar net zoals spammers, kan iedereen gewoon elke mogelijke afzender bij emails sturen, dus ook alsof het van paypal afkomstig is. dus de enige manier om zeker te weten of het op je rekening staat, is inloggen op de site.

dan kun je paypal niet verwijten dat anderen een mail versturen met jouw logo erin en dat dat wel heel erg professioneel lijkt. dat is natuurlijk een verwijt wat echt helemaal nergens op slaat.

we hebben nu al zo'n 16 jaar massaal email, dus dan zou je toch wel kunnen verwachten dat mensen inmiddels weten dat niet alles is wat het lijkt en dat je kritisch moet kijken naar mail die je binnen krijgt.


het enige wat tegen het systeem van paypal spreekt is dat je vrij simpel een rekening kunt koppelen, zonder dat de gebruiker ervan weet.
bijvoorbeeld ik open een paypal account op naam van iemand met een postbank rekening (enige online bankier systeem wat ik ken waarbij je betalingen kunt inzien met alleen een wachtwoord en usernaam), waarna paypal 2 bedragen overmaakt die ik dan invul op de site van paypal. die bedragen zijn bij postbank rekeningen in te zien als je inlognaam + wachtwoord hebt.
zodoende kun je dus die rekening dan leegtrekken met een login naam + wachtwoord van de bank, niet van paypal.

dit is zijdelings aangestipt door kassa, maar totaal op een verkeerde manier. dat is namelijk de enige manier (tot dusver bekend) waarbij de gebruiker echt ongemerkt zijn geld kan zien verdwijnen. bij alle andere manieren moet je toch echt zelf al eens een betaling gedaan hebben en zelf je rekening gekoppeld hebben, dus dan heb je al enige ervaring met paypal.


kassa heeft in deze uitzending goed laten zien er echt helemaal niets, maar dan ook echt niets van te hebben begrepen.
het zou ze sieren als ze publiekelijk excuses zouden maken aan paypal, want ze hebben een bedrijf op deze manier compleet zwart gemaakt, compleet ten onrechte.
en verder was het echt een irritante manier van communiceren richting die man van paypal, door 'm allerlei volstrekt onredelijke dingen in de schoenen te schuiven waarop je gewoon niet kunt reageren met een simpel ja of nee, omdat duidelijk was dat kassa het echt niet snapte waar ze het over hadden.

kortom, kassa biedt je excuses aan aan paypal en wel als eerste item van de volgende uitzending, nog voor de belbus, of maak er desnoods een belbus item van.