Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lekkerisdat
lekkerisdat - 30-03-2011 17:13:56
Computers & Telefonie

Ongewenste verzending van mail

[quote=quantas schreef op woensdag 30 mrt 2011, 16:28]net nog een klant aan de lijn heb hier een mail van de abn en ook 1 van de ing om mijn codes in te vullen wat moet ik daarmee.

niet openen en gewoon deleten.

maar 95% opent hem en klikt het aan en vult het nog in ook. was dat maar waar dat 95 % dat deed, dan bestond dit allang niet meer. vind dan ook deleten een verkeerde suggestie van je.

het beste kun je deze mails wel openen (mits je een goede securtiy hebt, om verrassingen te voorkomen en je ziet dat het een phishing-mail is (dat zijn dat soort mails van "banken" vrijwel allemaal) aangezien die gewoon naar een website gaan, wat totaal niet onveilig is) wel op de volgende manier;
vanuit webmail (online mail) nooit op de link klikken maar even kopiƫren en plakken. hierna pak je je duim erbij en begint even flink te zuigen en je vult maar wat onzin in, laat het een beetje geloofwaardig lijken. (creatief zijn met woorden wat je van dit soort "mensen" vind is altijd goed :))
als we dat met zijn allen (95 % is meer als genoeg) zouden doen, is het voor hun geen doen meer om tussen al die data echt werkende gegevens te gaan zoeken.
kortom je klanten zeggen te deleten is geen juiste optie..