Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-04-2011 06:51:26
Computers & Telefonie

Deze site is ernstig vervuild

Nbw schreef op maandag 4 apr 2011, 02:06:
consumentenrecht is zover gevorderd in ons land dat in heel veel zaken en conflicten de consument beschermd worden en de bewijslast bij de tegenpartij is.

de bewijslast ligt alleen gedurende de eerste 6 maanden na aankoop bij de verkopende partij, daarna bij de kopende partij.

dat "consumentenrecht" waar jij het over hebt is in het meeste geval een verzinsel van de "consumentenorganisaties".

het probleem is juist dat ten koste van alles de consument beschermt moet worden en altijd voor de consument op worden gekomen.
en de tegenpartij dan?
heeft die geen rechten, maar alleen plichten?

veel "regels" qua consumentenrecht zijn een verzinsel van de diverse organisaties en gaan een eigen leven leiden. waarbij de ondernemer als vogelvrij verklaard is.

dat kan nooit de bedoeling zijn, en dat is het ook niet.


nbw schreef op maandag 4 apr 2011, 02:06: heb hetzelf diverse keren meegemaakt. heb geen brede beurs, maar wel vechtlust tegen onrecht. en kom je als verbolgen consument met 1 advocaat op de proppen,ook al is ie gratis, dan ineens gaan er deuren open. en ligt een oplossing met excuus klaar met vergoeding van alle gemaakte kosten.
hetzelfde gebeurt als kassa belt of de belbus inschakeld. dan ineens is alles mogelijk.

omdat veel ondernemers lafbekken zijn en bang zijn voor negatieve reclame.
daardoor laten veel ondernemers over zich heen lopen.


ik wil hiermee zeggen dat het totaal verkeerd aan het doorschieten is en dat de tegenpartij altijd maar kosteloos moet vergoeden.
het zou zo moeten zijn dat beide partijen evenveel beschermd moeten worden. nu wordt er veel te veel alleen naar de consument gekeken en kan de ondernemer barsten.
en dat is nu juist zo verkeerd.