Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gijsvogel
gijsvogel - 07-04-2011 00:10:09
Huishouden & Energie

Onenigheid reparatie lekkage aan huurflat

Eens met user123

er worden in het verhaal een hoop zaken bijgehaald die het verhaal aandikken.
het maakt de situatie wel duidelijk natuurlijk, maar alles moet in het redelijke blijven uiteraard.

ik zou het volgende doen:
1 contact blijven zoeken met de verhuurder en aansturen op een gesprek.
(geen brieven of telefoon, dat werkt vertragend in dit geval en werkt frustrerend)
laat wel belangrijke afspraken en constateringen vastleggen.
2 indien men star blijft zou u kunnen zoeken naar een vereniging of organisatie die huurdersbelangen behartigt en daar de casus voorleggen.
3 als die er niet is of het daar niet kan zou u kunnen overwegen om advies in te winnen bij een jurofoon of wetswinkel, of indien u er aanspraak op maakt, de rechtsbijstandverzekering.
ik heb het idee dat er aanspraak zou kunnen zijn op materiele schade in dit geval. de overige zaken zullen beoordeeld moeten worden door een schade expert van een verzekeraar. mocht deze door de verhuurder worden gestuurd dan zou enige bedachtzaamheid wel aan te raden zijn.
daar bedoel ik verder niets verkeerds mee, maar verzekeraars zijn nou eenmaal geneigd de snor te drukken als zij dat kunnen.

goed, succes