Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
danos - 20-04-2011 16:05:44
Computers & Telefonie

Usenet en incasso partners nederland

Niet betalen...

dit is de grootste geldklopperij..
heb vorige week ook een mail gekregen en meteen op onderzoek uitgegaan.
ik kreeg onderstaande mail :

betalingsherinnering -------------------------------------------------------------------- uw klantnummer: xxxxxx hallo xxxxxxxx, helaas hebben wij vastgesteld dat het lidmaatschapsbedrag van uw usenet.nl contract tot op heden nog niet werd voldaan. uw account werd derhalve voorlopig gedeactiveerd. de looptijd van het contract wordt hierdoor echter niet veranderd. wij verzoeken u uw rekeningverbinding te controleren op eventuele fouten en deze – indien nodig – met de volgende link te corrigeren: http://www.usenet.nl/index.cfm?sinkauuid=f96221d8-53c3-4ddc-8269-283122d555fe&slaxxxxxx
mogelijk wordt u gevraagde het volgende doorloopnummer bekend te maken: f96221d8-53c3-4ddc-8269-######### alle verdere stappen zijn op de website exact beschreven. de ontvangst van uw openstaande betaling verwachten wij tot uiterlijk 12.04.2011. indien onverhoopt geen betaling bij ons binnenkomt, ontstaan door het inschakelen van een incassobedrijf voor de inning van deze rekening extra kosten voor u. als u wat dit betreft vragen heeft, neemt u alstublieft contact op met ons service center: e-mail: rekening@usenet.nlphone: +31-715247074


een paar dagen later kreeg ik een mail van incassopartners dat het bedrag van 11 euro was opgelopen tot 74.05... uiteraard ga ik dat niet betalen maar ik was toch geinteresseerd hoe en wat...
zo heb ik wat gegoogled en kwam ik de grootste oplichterij tegen ... ook op kassa maar dan in de vorm usenext ipv usenet zelfde principe. usenext is al veroordeeld.

mijn tip is dan ook gewoon om niet te betalen en in je mail aan te geven dat aanmaningen via email niet rechtsgeldig zijn. daarnaast gaat het om duits recht en niet om het nederlandse. (firma is gevestigd te duitsland)

wijs alle vorderingen van de hand, wijs op het feit dat het hierom duits recht gaat. daarnaast laat ze maar bewijzen dat jij niet hebt opgezegd. tevens is het e.a. per mail verzonden. mail kan ook in een spambox terecht komen, want usenet verzend ook veel spam mail. mensen veranderen vaak van mailadres, dus heb je deze mail ook ontvangen ??

juridisch gezien staan ze niet sterk, ze proberen het gewoon. als je betaald is dit voordeel schutter. veel mensen betalen gewoon en hier gokken ze op.

ook worden er te hoge bedragen gehanteerd voor de incasso kosten. bijvoorbeeld, de registratiekosten zitten in de buitengerechtelijke incassokosten dus deze mogen niet worden opgebracht.

gewoon mail sturen met bovenstaande erin en ze sturen meteen een mail terug dat het is opgelost...

s6 ermee

ik heb er al contact mee met een 'officiele instantie'
mvg