Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pb
pbarendse - 27-04-2011 18:16:54
Computers & Telefonie

Vodafone datakaart simlockvrij maken

[quote=jaapje schreef op woensdag 27 apr 2011, 07:47]wel grappig dat je de modemcard en het abonnement zo aan elkaar koppelt (ze zijn volgens jou van vodafone) en toch ook weer niet. je hebt een vodafone umts abonnement afgesloten en daarbij een express card gekregen van option, deze express card heeft een simlock dat staat in de beschrijving en er staat ook bij dat na een jaar deze simlock gratis te verwijderen is.

jij gaat nu over naar een andere provider en dan blijkbaar sim only (je wilt de express card blijven gebruiken) dan had je daar ver voorafgaand al een unlock kunnen aanvragen, die dingen nemen nu eenmaal tijd dat is niet alleen bij vodafone zo.
beetje flauw om dan te zeggen dat vodafone slecht is, als jij het abonnement nu met een card afsluit bij kpn is over anderhalf jaar kpn slecht en daarna t-mobile... enz enz enz.
zeker als je de dingen nodig hebt voor standby diensten had er wel even wat beter onderzoek gedaan mogen worden, je kan niet alles bij een leverancier neerleggen. als jouw klant dit soort dingen bij jou doet ga je ook niet blij worden.
ok, even voor alle duidelijkheid: bij het afsluiten van de abonnementen zijn geen mededelingen gedaan over simlocks. daar kwamen we pas achter toen we op andere abonnementen overgingen. de abonnementen zijn ook niet direct bij vodafone afgesloten maar via een 'tussen-provider'. die stuurt ons echter door naar vodafone.
dat 'beter onderzoek doen' ben ik met je eens, helaas ben ik niet degene die daarover gaat en kregen we de simkaarten ineens. in eerste instantie waren we van mening dat alleen onze telefoonabonnementen overgingen maar blijkbaar zaten de data-abonnementen daar ook bij.
daarnaast ben ik gewend dat simlock-vrij maken van apparatuur altijd direct of met hooguit 1 a 2 dagen doorlooptijd gebeurt. het feit dat vodafone het niet voor elkaar krijgt om binnen 2 weken een unlock te regelen doet bij mij het vertrouwen in een dergelijk bedrijf behoorlijk krimpen.