Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jaapje_1
jaapje_1 - 28-04-2011 10:46:25
Computers & Telefonie

Vodafone datakaart simlockvrij maken

[quote=pbarendse schreef op woensdag 27 apr 2011, 18:16 ok, even voor alle duidelijkheid: bij het afsluiten van de abonnementen zijn geen mededelingen gedaan over simlocks. daar kwamen we pas achter toen we op andere abonnementen overgingen. de abonnementen zijn ook niet direct bij vodafone afgesloten maar via een 'tussen-provider'. die stuurt ons echter door naar vodafone.
dat 'beter onderzoek doen' ben ik met je eens, helaas ben ik niet degene die daarover gaat en kregen we de simkaarten ineens. in eerste instantie waren we van mening dat alleen onze telefoonabonnementen overgingen maar blijkbaar zaten de data-abonnementen daar ook bij.
daarnaast ben ik gewend dat simlock-vrij maken van apparatuur altijd direct of met hooguit 1 a 2 dagen doorlooptijd gebeurt. het feit dat vodafone het niet voor elkaar krijgt om binnen 2 weken een unlock te regelen doet bij mij het vertrouwen in een dergelijk bedrijf behoorlijk krimpen.

dan hebben we andere ervaringen, zowel kpn als t-mobile deden er bij mij een week of twee over voordat ik de unlockcode had dus vind daarin vodafone gelijk aan de rest.
op de doos van een product hoort altijd te staan dat het product een simlock bevat, dit wordt ook op de factuur en op de bestelling aangegeven. oftewel degene die die dingen aanschaft heeft zitten slapen.
ik heb ook een tijdje voor een bedrijf die inkoop gedaan en gewoon agenderen dat je na een jaar gelijk de unlockcode aanvraagt, heb je dit probleem nooit meer.