Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 03-05-2011 18:05:08
Vakantie & Reizen

Horeca & hygiëne

Mijn toenmalige beroepsmatige ervaringen zijn verschillend: zelfs bij hernieuwde bezoeken van de parken was er steeds weer een andere ervaring. het lijkt wel of in het voorjaar men zich voorneemt om eens extra op die zaken te gaan letten en naar mate het drukker wordt, er meer invalkrachten komen en minder er minder tijd voor toezicht is op hen en kwaliteit is.
25 jaar geleden was het overal een puinhoop in de parken, maar toen men bij dierenpark emmen het roer omging gooien, werd er een trend gezet tot verbetering, zeker bij de dierenparken. later kwam daar eurodisney dat zoveel onrust onder onze parken veroorzaakte, dat men het roer overal ging omgooien. met het meevallen van de verliesposten, door verlies aan bezoekers, van inmiddels disneyland parijs en de bezuinigingen daar, zakte men ook weer af naar een beleid van 'zolang het publiek het pikt, geven we daar geen geld aan uit'. met kritiekloze mensen die zich niet druk maken om gezondheidszaken, 'zo lang m'n jong zich maar koest houdt', krijg je er ook geen verbetering. wat sommige mensen ook al constateren is dat een bezoek aan een pretpark een vermogen kost, dus lang niet iedereen heeft geld over voor de horeca. er is daar dus ook te weinig omzetsnelheid om goed uit de kosten te komen. er worden afwegingen gemaakt tussen goedkoop met verkeerd personeel een aanbod doen aan snacks en fris of tussen kwaliteit en duur. te duur vinden we als bezoekers niet goed en onhygiënisch pikken we ook niet (of juist wel?)
we willen elk jaar mooiere en grotere attracties; het geld moet ergens vandaan komen in een moordende concurrentie strijd en we laten onszelf de dupe worden van onze eigen wensen.
is er niets tegen te doen? ja natuurlijk wel, vooral klagen en aangeven waar het fout gaat en waar het goed gaat, want ook dat is belangrijk. waar kunnen we klagen? op allerlei fora, op de sites van de pretparken en vooral door het aan elkaar door te geven. neem ook je eigen eten en drinken mee en neem de kinderen dan maar voor een snack net buiten een pretpark in het dorp of de stad daarbij. laat het vooral voelen daarmee.