Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
petram - 04-05-2011 19:33:41
Huishouden & Energie

Overstappen naar rwe

[quote=valerius-2 schreef op maandag 2 mei 2011, 19:13]u heeft toch rekeningen gekregen in de loop van tiojd of via internet op kunnen vragen en uitprinten.
u heeft waarschijnelijk te veel vertrouwen in u leverancier gehad.
als u dus de rekning goed had nageken had u veel eerder aan de bel kunnen trekken, want dan had u kunnenzien hoe alles berekent was, vooral bij deze bedrijven moet u altijd de touwtjes in handen houwen. zo gauw mogelijk opzeggen en in tussen kijken waar u wel eerlijk wordt behandelt

natuurlijk heb ik rekeningen gekregen maar heb er nooit echt bewust naar gekeken en ik dacht dat ik zelfs zuiniger uit zou zijn bij rwe totdat ik 400 euro over het jaar 2008 moest bijbetalen.toen ik in januarie kreeg te horen dat ik mijn voorschot naar 250 euro moest zetten befgon ik me zorgen te maken toen ze zei dat ik meer dan 7000 kub had verbruikt.
aangezien ik nu bijna 4 jaar bij rwe ben ben ik terug moeten gaan naar de rekeningen van essent daar had ik daadwerkelijk grootverbruik en ik had minder verbruik bij essent dan bij rwe.
ik heb toen naar de onoverzichtelijke rekeningen van rwe gekeken en inderdaad beduidend hoger met minder stroomverbruikers.dat vond ik heel vreemd toen ikde rekeningen ging bestuderen kwam ik er gewoon achter dat ze de meterstanden die overegens alletwee gewoon doordraaien op enkel tarief door elkaar haalde.
enexis kan niks voor me betekenen en rwe weet van voor tot achter niet wat ze nu wel of niet aan me leveren.eerst telefonisch afgeblaft geworden door rwe medewerker vervolgens een melding geplaats op het energieforum? daar heeft een medewerker van rwe een bericht geplaats of ik mijn klacht aan hem wilde richten.heb hierop verontschuldiging gekregen en vervolgens geeft hij netjes de meterstanden door zoals ik ook door heb gegeven echter wederom op stand 1 staat meter 2 en op meter 2 staat meter 1.
wederom weer gereageerd dat het niet klopt krijg ik weer een brief wat het toch uitmaakt de standen worden opgeteld bij elkaar en dat is het verbruik eigenlijk best vreemd dat je met twee meters gewoon veel duurder uit bent dan een enkele meter.
owja heb ook aan enexis gevraagt of ze me een digitale meter willen plaatsen zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan..ik heb inmiddels rwe opgezegt maar als ik nu overstap heb ik voor elk deel 50 euro boete.vraag me nu dus ook af hoe dit gaat bij een volgende energieleverancier nu de meterstanden voor geen meter kloppen waar is het recht van de mens?